Viis lauset, mida ei tohiks mitte kunagi ettekandjale öelda
Restoranis on kliendil alati õigus… juhul, kui sa pole üks neist inimestest. Jah, sa tead, keda me mõtleme ja võib-olla oled vahel selline isegi olnud. Loe edasi ja saa teada, missugused klientide laused ajavad ettekandjad hulluks. Jäta need meelde ja väldi nende ütlemist järgmisel korral, kui restoranisse lõunale või õhtusöögile lähed.
„Mul on gluteenitalumatus.“ (Kuigi sul tegelikult ei ole.)
Kui sa ütled, et sul on mõni toiduallergia, järgivad restoranid rangeid ja aeganõudvaid ettekirjutusi nii köögitoimkonnas kui ettekandjate hulgas, et vältida sulle terviseprobleemide tekitamist. Seega, kui väldid gluteeni lihtsalt eelistusest, siis ära ütle, et sul on selle reaalne talumatus lihtsalt selleks, et saada paremat teenindust. Kui ettekandja pärast näeb, et proovid oma kaaslase kooki, tunneb ta, et raiskasid nii tema kui kõigi tema kolleegide aega.
„Me ei ole tegelikult väga näljased.“
Kui plaanid tellida vaid snäkke ja jooke, anna seda ettekandjale teada enne, kui ta teid lauda juhatab. Seda eriti, kui laua saamiseks on järjekord. See on igati normaalne, et sööd vaid kergelt, kui istud baaris või pubis, aga restoranis on ebaviisakas hoida lauda mitu tundi kinni vaid dringitamiseks, kui teised inimesed ootavad järjekorras, et toidu tellimiseks lauda istuda.
„Miks ma ei leia menüüst seda, teist või kolmandat toitu?“
Kui lähed peenesse restorani, ei pruugi sa sealt leida toitu, mida oled igapäevaselt harjunud sööma. Isegi, kui menüüs ei leidu näiteks traditsioonilist riisi või kevadrulle, võib ettekandja soovitada midagi, mis just selliste toitude austajale meeldiks. Sellegipoolest võiksid midagi uut proovida ja oma mugavustsoonist välja astuda.
„Kus on lastemenüü?“ (Kui sinuga pole kaasas lapsi.)
Jah, see praad, mida kõrvallauas olev kuueaastane poiss sööb on küll poole soodsama hinnaga, kui tavamenüüs olev. See aga ei tähenda, et sina saaksid endale midagi lastemenüüst tellida. See on põhjusega noorematele kodanikele mõeldud.
„Sa oled ettekandja, aga mis on sinu tõeline kirg?“
Isegi, kui oled professionaalne karjäärinõustaja, on ettekandja eesmärk sulle kiirelt ja korralikult toit serveerida. Ta ei soovi rääkida sulle, et on tegelikkuses lootusrikas noor näitleja, kes töötab restoranis lihtsalt arvete maksmiseks. Kui olukord on aga vastupidine ja ta ise sinuga enda isiklikku infot jagab, siis lihtsalt naerata ja ütle oma tellimus.