1. Täisteratooted on head energiaallikad, lisaks imenduvatele süsivesikutele sisaldavad need ka taimseid valkusid ja kiudaineid, mis aitavad hoida veresuhkru taset stabiilsemana. Täiskõhutunne tekib kiiremini ja püsib kauem. See aitab vältida ülesöömist, mis omakorda aitab saavutada ja hoida normaalset kehakaalu. Kiudained aitavad ka hoida soolestiku tervist ja vältida kõhukinnisuse teket.
  2. Täisteratoodetes on üldjuhul rohkem mineraalaineid, kuna mineraalained paiknevad rohkem tera kestades ja selle läheduses. Terade koorimisel eraldatakse ka osa mineraalainetest.
  3. Täisteratooted on head B-grupi vitamiinide allikad. Kuigi vitamiinide sisaldus ei pruugi alati olla oluliselt suurem kui mittetäisteratoodetes, kuna vitamiinid paiknevad pigem tera keskel.
  4. Täisteratooted aitavad hoida menüü mitmekülgsena. Sageli arvatakse, et täisterast pagaritooteid tehakse vaid rukkist. Tegelikult on valik poodides väga lai. Täisteratooted võivad peale rukki olla valmistatud ka kaerast, nisust, odrast või tatrast. Täisteratooted sobivad hästi nii kala- kui ka lihatoitude ja loomulikult köögiviljaroogade kõrvale.
  5. Täisteratooted on maitsvad ja nendest on võimalik valmistada väga erinevaid toitusid. Võileibade valmistamise kõrval saab täisterast leiva-saiatoodetega valmistada burgereid, täisteratortilladega vrappe või pitsasid ja miks mitte kasutada täisteratooteid ka magustoitude valmistamisel. Nii on võimalik nn patutoidud muuta täisväärtuslikeks eineteks.


Tasakaalustatud toitumise juures on muidugi oluline ka piisava energia ja toitainete saamine, samuti mitmekülgsus kõikide toidugruppide sees ja vahel.