Vaheta sai bataadi vastu. Bataadis on vähe rasva, rauda ja kaltsiumit, kuid rikkalikult süsivesikuid, kiudaineid, A- ja B-rühma vitamiine, C-vitamiini, mineraal­ainetest mangaani, naatriumit jt. Ka söödavates lehtedes ja võsudes on rikkalikult A-vitamiini ja B-rühma vitamiine ning luteiini.100 grammis bataadis on 90 kilokalorit. Üks portsjon sisaldab 77% täiskasvanu beetakaroteeni annusest (mis siis omakorda konverteeritakse A-vitamiiniks ehk terve naha vitamiiniks) ja 65% päevasest C-vitamiininormist. Kuidas saia sellega asendada? Lihtsalt viiluta bataat ja lase rösterist läbi, saad imehea saiaasendaja!

Linaseemned on kõige efektiivsemad niisutajad! Linaseemnete kõrge oomega-3 rasvhapete sisaldus on suurepärane südame tervisele. Neid seemneid on kerge jahvatada ja teelusikatäie lisamine smuuti retseptile, ei mõjuta viimase maitset ega tekstuuri. Linaseemnetes leidub rohkesti asendamatuid rasvhappeid, valku ja kiudaineid, liht- ja liitsuhkruid, karoteene, A-, B-, E-, D-, PP- ja F-vitamiini.

Kanepiõli hoiab naha pehme. Naha niisutamine algab loomulikult seestpoolt ja kanepiõli on selleks parim valik. Kanepiõli on suurepärane allikas nende asendamatute rasvhapete ammutamiseks, mille tootmisega inimorganism iseseisvalt toime ei tule. Tavapärase toiduga saame neid liiga vähe – iseäranis põhjamaades, kus oomega-3- ja oomega-6-rasvhapete poolest rikas rasvane kala pole iga päev söögilaual. Võta lusikatäis igal hommikul või kui maitse tundub puhtalt liiga vänge, peida see smuuti sisse ära.

Peet on parim kollageenibuuster. Oma tumepunases juurikas peidab peet mitmeid mineraale ja vitamiine – A-, C,- ja B-grupi vitamiine, magneesiumi, kaaliumi, mangaani, rauda, joodi ja vaske. Peedis sisalduvad folaadid ja mangaan panevad kehas kollageeni tootmise korralikult tööle. Peediretseptid leiad siit: Ideid, mida peedist valmistada. Loe siit, miks kollageen nii vajalik on: Selle aasta kõige nõutum toidulisand on kollageen! Miks meil seda vaja on ja millistest toitudest seda saab?

Mustad oad võitlevad päikesekahjustustega tänu ülikõrgele antotsüaniinide sisaldusele. Antotsüaniin on taimedes leiduv flavonoidide gruppi kuuluv bioaktiivne komponent, mis toimib kehas tõhusa antioksüdandina. See annab taimedele värvuse, mis võib varieeruda roosast kuni tumelillani ning seda leidub väga paljude taimede lehtedes, õites ja viljades. Antotsüaniinid kaitsevad närvirakke, võitlevad põletiku vastu ning neil arvatakse olevat isegi õrn valuvaigistav toime. Samuti võitlevad antotsüaniinid efektiivselt UV kiirguse põhjustatud kahjustustega ning aitavad kollageeni taset hoida.

Ja muidugi vesi, vesi ja veelkord vesi! Dehüdreerunud nahk ei saagi hea välja näha, nii et ära mingil juhul vee joomist ära unusta!