2. Melissi on kasutatud juba tuhandeid aastaid tõhusa vahendina peavalu, migreeni, närvipinge ja stressist tulenevate sümptomite vastu. Taimeteed on kirjeldatud kui tuju tõstvat, halbu mõtteid peletavat ja tervet keha rahustavat eliksiiri. Hästi mõjuvad ka kummeli- ja piparmünditee.

3. Tume šokolaad sisaldab suurel hulgal flavonoide, millel on kindlaks tehtud rahustavaid omadusi. Tume šokolaad suurendab tujutõstva dopamiini hulka organismis.

4. Peotäis pähkleid on rikas magneesiumi poolest, mis pärsib magusaisu ja võib leevendada sümpaatilise närvisüsteemi üliaktiivset tegevust. Sümpaatiline närvisüsteem aktiveerub ohu- või stressisituatsioonis, kiirendab südametööd, ahendab veresooni, tõstab vererõhku, laiendab silmapupille ja aeglustab seedeelundkonna tööd.

5. Mõtteselguse suurendamiseks söö avokaadosid, banaane, ube ja linnuliha. Need sisaldavad türosiini, mis on neurotransmitterite dopamiini ja norepinefriini oluline koostisosa. Need aitavad parandada keskendumisvõimet ja reaktsiooni. Joo piisavalt vett — vahel võib nõrga keskendumisvõime põhjuseks olla dehüdratsioon.

6. Lisa menüüsse sparglit, herneid, päevalilleseemneid, liha, kala ning linnuliha. Need toidud sisaldavad folaate, B6- ja B12-vitamiini ning aitavad sel moel hoida madalana homotsüsteiini taseme. Homotsüsteiin on keha toodetav aminohape, mille kõrge tase võib põhjustada depressiooni.

7. Spinat, kapsas, lehtkapsas, brokoli jt rohelised köögiviljad sisaldavad magneesiumit, mis lõõgastab ja vähendab ärevust.

8. C-vitamiin aitab raskete olukordadega paremini toime tulla, sest vähendab kortisooli taset. C-vitamiini tarbivatel inimestel on parem uni ja nad ei ole stressile nii vastuvõtlikud. Võta magustoiduks greip või apelsin ja joo sidruniga maitsestatud vett!

9. Kaerahelbed annavad hommikuti energiat, pakuvad pikka aega täiskõhutunnet ja sisaldavad rohkelt närve tugevdavaid B-vitamiine.

10. Munad on tasakaalustatud toitumise väärtuslik lisand, need sisaldavad kvaliteetset valku ja aitavad tänu kõrge B12-vitamiini sisaldusega kaasa närvide tervislikule toimimisele.

Allikas: Oma Maitse arhiiv