A. Le Coqi juht Tarmo Noop sõnas, et ettevõte on astumas uude ajajärku, mis toob senisest olulisemalt fookusesse keskkonna teemad ja ettevõtte jalajälje tervikuna. Möödunud aastal alguse saanud tegevustega antakse lubadus järeltulevatele põlvedele jätta maha parem paik, kus elada. „Meid ümbritsevad keskkonnaprobleemid pole enam pelgalt riikidevahelised mured, me kõik peame võtma vastutuse puhtama ja parema tuleviku eest, tehes samme, mis selle eesmärgi poole meid edasi viivad," lausus Noop. Eriliselt suur roll on muudatuste läbiviimisel suurtootjatel, kelle tegevusest päriselt sõltub, kuhu lõpuks välja jõutakse. „Suurtootjatel on küll suurem jalajälg, aga just nemad annavad ka muudatuste läbiviimisel oluliselt suurema positiivse efekti nii keskkonnale kui tarbimisharjumuste muutmisele võrreldes väiketootjatega," lausus Noop.

Tänaseks on A. Le Coq juba teinud mitmeid konkreetseid keskkonda hoidvaid samme ning esimeses etapis võetakse ette viis suuremat fookust. „Tähtsamad investeeringud puudutavad päikesepargi käivitamist ning unikaalse biogaasi- ja reoveepuhastusjaama rajamist, mis võimaldavad tunduvalt vähendada ettevõtte CO2 jalajälge. Lisaks tarbime juba 2020. aasta algusest tehases vaid 100% roheelektrit. Piirame ka oluliselt esmatasandi plasti kasutamist ning võtame kasutusele 100% taaskasutatud plastist valmistatud veepudelid ja asendame kõikide õllede multipakkide kile looduses laguneva kartongiga. Aastas kasutamata jääva kilega saaks katta teekonna Tartust Pariisi," kirjeldas Noop olulisemaid investeeringuid. Erilist rõhku pannakse ka toodete sisule, kus iga toote väljatöötamisel lähtutakse selle tervislikumaks muutmise printsiibist: vähem suhkrut ja lisaaineid, rohkem naturaalsust, funktsionaalsust ja vitamiine.

Noobi sõnul on taolistest sammudest ja tegevustest rääkimine ülioluline, et aidata viia ühiskonnas läbi jõuline muutus keskkonna parandamise suunas. „Oleme võtnud ette selle sammu ja nüüd ka vastutuse midagi ära teha, lootes, et inspireerime ka teisi ja näitame, et maailma rohelisemaks muutmine on võimalik ja pole liialt keeruline. Ma ei väida, et oleme täna jõudnud oma tegutsemisega ideaalsesse tasakaalu, kuid kindlasti sellel teekonnal. Me usume, et ühiskond vajab keskkonnaalaselt paljude ettevõtete suurt pingutust ja loodame, et see paneb paljusid tootjaid selles suunas tegutsema ja miks mitte ka meist paremini," lisas Noop.

A. Le Coq panustab puhtamasse ja paremasse tulevikku läbi viie olulise tegevuse:

CO2 jalajälje vähendamine

  • Alates 2020. aasta algusest on A. Le Coqis kasutusel vaid 100% roheelekter
  • Ettevõte investeeris spetsiaalsesse seadmesse, mis suunab katlamaja suitsugaaside energia tootmishoonete kütteks, vähendades seeläbi fossiilsel kütusel põhineva energia (maagaasi) tarbimist.
  • Aastaks 2022 rajatakse tehasesse unikaalne biogaasijaam, mis vähendab tehase maagaasi tarbimist ligi viiendiku võrra.
  • 2021 aasta alguses rajati A. Le Coqi logistikakeskusele päikesepark, mis katab suvekuudel ligi poole logistikakeskuse elektritarbimisest.
  • Ettevõttes on juurutatud unikaalne Energy Track energiasüsteem ja ISO 50001 energiamärgis, mis annab märkimisväärse energiakokkuhoiu

Taastumatute ressursside vähendamine

  • Ettevõte võtab esimesena Eestis kasutusele 100% taaskasutatud plastist veepudelid
  • Õllede multipakendite kile asendatakse looduses laguneva kartongiga. Aastas kasutatava kilega saaks katta teekonna Tartust Pariisi

Panustamine puhtamasse loodusesse

  • Korduskasutatava taara osatähtsuse suurendamine klaaspakendi hulgas kuni 93%ni
  • Kasutataval kartongil on FSC (metsade jätkusuutlikus) sertifikaat ning plastist joogikõrred asendatakse paberist alternatiiviga.
  • Koos biogaasijaamaga rajatakse ka veepuhastusjaam, mis annab linnale tagasi 80% puhtama vee.

Materjalide taaskasutuse ja ringmajanduse edendamine

  • Kogu õlletootmise jääk, õlleraba ja -pärm, saab uue elu kas bioenergia või piimana.
  • Ühes aastas saadetakse enam kui 106 miljonit plastist, alumiiniumist, klaasist ning kartongpaberist pakendit uuesti ringlusesse.

Veelgi suurem vastutus inimese tervise ja heaolu eest

  • Aastaks 2025 vähendatakse toodetes lisatud suhkru osakaalu 15%
  • Iga toote loomisel lähtutakse selle tervislikumaks muutmise põhimõttest: funktsionaalsus, vitamiinid, mineraalid, naturaalsus
  • Täiendav puhtusekaitse purgitoodetele lisatud fooliumi näol
  • Eesmärk on aastaks 2023 tõsta mittealkohoolsete jookide osatähtsust üle 50% ja kasvatada mittealkohoolse alkoholikategooria müüki kaks korda võrreldes 2020. aastaga.

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemana
Ükskõiksena
Kurvana
Vihasena