1. Kui jälgid toiduainete aluselis-­happelist tasakaalu, siis porgand on aluseline. Kuna happelisi toiduaineid kipub meie igapäevatoidus rohkem olema, on oranžid juurikad siin heaks tasakaalustajaks.

2. Porgand käitub meie kehas nagu hemoglobiini tootmise tugiisik. Veel sisaldab see ohtralt karoteeni, mis aitab säilitada veresuhkru taset. Porgandi karotenoidid reguleerivad insuliini tootmist ning tasakaalustavad seetõttu veresuhkru taset.

3. Värsked porgandid on rikkad C-vitamiini poolest, mis omakorda soodustab kollageeni tootmist. Kollageen on valk, mis säilitab naha elastsuse ning hoiab ära kortsude ilmumise. Ka beetakaroteen muundatakse kehas A-vitamiiniks, mis aeglustab naha vananemisilminguid.

4. Porgandil on head antiseptilised ehk halbu baktereid tõrjuvad omadused ja seetõttu parandab porgand külmetushaigustele vastupidamist.

5. Kaaliumirikas porgand muudab veresooned elastsemaks ja parandab vereringet. Ka aitab kaalium tasakaalustada vererõhku. Lisaks toetab porgandites leiduv looduslikult esinev aromaatne ühend kumariin vererõhu kontrolli ja kaitseb nii südame tervist.

6. Porgandit peetakse vähki tõrjuvaks toiduaineks. Seal sisalduvad polüatsetüleeni antioksüdandid ja falkarinool (looduslik pestitsiid) aitavad vähki ennetada. Eelkõige on suudetud tõestada, et falkarinool aeglustab vähirakkude kasvu.

7. Porgand on rikas kaltsiumi poolest, mis on luude ja hammaste oluline koostisosa.

8. Uuringud näitavad, et erinevad porgandi karoteenikombinatsioonid, nagu beeta-karoteen, alfa-karoteen ja rasvlahustuv karoteen luteiin, aitavad võidelda südamehaiguste vastu. Porgand alandab kolesterooli­taset, kuna selle vees lahustuvad kiud seovad sapphapet ja eemaldavad seeläbi kehast halba kolesterooli.

9. Kas teadsid, et porgandimahl on ninasalvi koostises üsna tõhus. See mahl lahjendab üldse keha eritisi kõrvadest, ninast ja kurgust, aidates vältida ninakinnisust, sinusiiti ja tugevdada bronhe.

10. Tänu selle jämedale tekstuurile kraabid porgandisöömisel hammastelt edukalt maha toidujääke. Lisaks sellele ärritab porgandi kõva struktuur igemeid ja tugevdab neid. Porgand parandab ka süljetootmist ja see vähendab kahjulike bakterite sisaldust suus.

11. Porgandites sisalduvad C- ja E-vitamiinid parandavad peanaha vereringet, soodustades seeläbi juuste kasvu ja hoides isegi ära hallide juuste teket.

12. Porgandimahl sisaldab taimset hormooni, mis leevendab menstruaalvalu, vähendab menstruaalverejooksu ja leevendab menopausiga seotud vaevusi.

13. Porgand on kasulik ka rinnaga toitvatele emadele. See parandab piima kvaliteeti ja suurendab piima­toodangut.

14. Raseduse ajal porgandi söömine vähendab külmetushaigustesse nakatumise ja raseduse katkemise riski.

15. Kosmeetikatööstus on samuti porgandi avastanud. Juurikas sisalduvad antioksüdandid, karotenoidid, A-vitamiin ja C-vitamiin on tõhusad naha toitmisel, ketenduse ja löövete ennetamisel ning armistumise ja päikesepõletuse parandamiseks. Lisaks aitab kaalium hoida nahka niisutatuna.

Vaata ka retsepte porgandiga: