2. Avokaado on see supertoit, mis annab kiiret ja väärtuslikku energiat kogu kehale. Energiarikas organism on aga üldiselt võimeline oma tujuhormoone paremini majandama. Avokaados leidub palju K-, B-, C- ja E12-vitamiine. Lisaks on selles Lõuna-Ameerika viljas palju head taimset rasva, proteiini ja kiudaineid. Tõeline ajutoit.

3. Chia-, lina- ja kanepiseemned on tujutõstmiseks head, kuna neis on palju oomega-3 rasvhappeid.

4. Kreeka pähklid. Just need aju meenutavad pähklid on maailma olulisim oomega-3 rasvade varasalv. Uuringud on näidanud, et just oomega-3-rasvahapped aitavad ajul võidelda depressiooniga. Samuti leidub Kreeka pähklites seleeni, mis samuti stressile ja depressioonile säru teeb ja enesetunnet parandab.

5. Tšillipiprad sisaldavad kapsaitsiini — see on keemiline aine, mis põhjustab tulist tunnet. Lisaks sellele on ta ka valuvaigisti. Kui seda sisse hingata, siis kaob peavalu ja kui süstida, siis vähendab see liigesevalu. Ilmneb, et teravat tšillipipart süües edastab kõrvetustunne sõnumi ajule, mis reageerides vallandab endorfiine, keha enda valuvaigisteid. Iga järgmise pipraga saate uue doosi.

6. Banaanid sisaldavad keha jaoks kolme vajalikku ainet: kaalium (parandab aju tööd), B6 (suurendab serotoniini taset, mis rahustab keha) ja trüptofaan (õnnelikkuse aminohape, mis reguleerib tuju).

7. Kalkunivõileib. Kõlab kummaliselt? Kohe selgitame. Serotoniini tootmist mõjutab trüptofaan, aminohape, mida leiab parmesani juustust, broilerilihast ja kõrvitsaseemnetest. Paraku ainult nende söömisest ei pruugi meeleolu paraneda, sest inimese organism on ehituselt natuke keerulisem. Nimelt on tähtis, et trüptofaan jõuaks ajju, kus toodetakse serotoniini. Kuna aminohapped imenduvad aeglaselt, seisab trüptofaan järjekorras. See on nagu pagasi ära andmise järjekord lennujaamas, kus ettepoole saamiseks on vajalik äriklassi pilet.

Selle pileti aitab lunastada rafineerimata ja töötlemata süsivesikute lisamine toidukorda. Näiteks broileriliha kõrvale sobib nii pruun riis, bataat kui ka kaun- ja juurviljad. Hea alternatiiv on ka kalkunivõileib. Selline kombinatsioon aitab tõsta serotoniini tootmist, mille tulemusena paraneb tuju, väheneb stress ja sa tunned end rõõmsamana. Loe pikemalt: Toidutarkus — millised toidud teevad tuju heaks?