Kiudained

Rukkileiva peamine koostisosa on rukkijahu, mis sisaldab muu hulgas palju kiudaineid. Kiudaineterohke toidu söömisest saadud süsivesikud ja suhkrud ladestuvad aga kehasse aeglasemalt, seega tekib rukkileiba süües täiskõhutunne kiiremini ning kestab ka kauem. Kehasse aeglasemalt ladestuvad suhkrud hoiavad veresuhkru taseme stabiilsena ja see hoiab ära äkilise magusaisu, mis madala veresuhkru puhul tekib.

Kiudained vastutavad ka seedimise hea toimimise eest ja kui leivaviilule lisada valgurohke linnulihasink, rasvhappeid pakkuv leivamääre või taimne kreem (näiteks hummus), saab ka võileivast täisväärtuslik toidukord.

Magneesium

Rukkis rohkesti leiduv magneesium aitab kaasa südame tööle, kuid tagab ka lihaste töötamise, vere hüübimise ja aitab reguleerida keha energiataset. Keda kimbutab magneesiumipuudus, võiks valida näiteks seemnetega leiva, sest lisaks leivale sisaldub ka neis väikestes lisandites rohkelt vajalikku mineraali, mis aitavad kehas rauataset hoida.

Kui leiva pakendil on kirjas, et kasutatud on ka rukkitäisterajahu, siis tähendab see, et leivas peidab end veelgi suurem kogus kasulikke vitamiine, mineraalaineid ja kiudaineid. Nagu kõige heaga, tuleb muidugi ka leiva söömisel mõistlikkuse printsiibist lähtuda ja eelkõige ikka veenduda, et toidulaud oleks tervislikult tasakaalus.

B-vitamiinid

Rukkijahust valmistatud leibades leidub küllaldaselt ka B-vitamiine. B-rühma vitamiinid on asendamatud närvisüsteemi häireteta toimimiseks, hoiavad ainevahetuse korras ja on tähtsad naha, juuste, silmade, suu ning maksa tervise tagamisel.

„Kõik need head omadused tõestavad taas, et must leib peab laual olema. Nii on see sajandeid olnud ja teisiti ei saa,“ kinnitab Fazeri esindaja.