Kuulus kokk köögis ei pruugi alati olla parim
Kuulsused on osa tänapäeva maailmast, kuid see, kes on mõne jaoks kuulsus ei pruugi seda olla teiste jaoks. Võtame näiteks tippkokast telesaatejuhi Wolfgang Puck-i, kellele kuulub üle 20 restorani ning kes on tuntud kui Oscari auhinnagala järelpeo toitlustaja ja arvukate kokaraamatute autor. Või siis kuulsate kokkade skaala teises otsas oleva Alain Passard´i ja Pariisis asuva L'Arpège restorani, mis on tema ainus ettevõte, kus ta on iga päev köögis tööl. Mõlema eelnimetatu vahele jääb arvukalt kokkasid, kes on mõnes kohas tuntud ja teistes vähem tuntud.
Maailmas, kus on nii palju restoranivalikuid, meediaplatvorme ja muutuvat tarbijate maitset, on suure nime omamine ettevõtjatele ja omanikele arusaadavalt veetlev. See tagab konkurentsiturvalisuse - eeldusel, et palgatud peakokk on parimas vormis. Michelini restoranigiidi endine rahvusvaheline juht Michael Ellis toob välja kuvanditeadliku Dubai, millega on seotud 18 tippkokka.
"Oleme Jumeirah´is võtnud aluseks ennekõike sihtkoha restoranide loomise, mida toetavad parimad kokad. Meie jaoks ei tähenda see, et värvatakse isiksusi, kellel on rohkem Instagrami jälgijaid, vaid me võtame tööle neid, kes on paljude aastate jooksul järjepidevalt kvaliteeti pakkunud. Kvaliteet on alati olulisem mõõdupuu kui sensatsioonilised pealkirjad."
"Tippkokad Francky Semblat ja Kim Joinie-Maurin saabusid Burj Al Arabi eelmisel aastal ning koos Marco Garfagnini ja Christian Goyaga on meil nüüd neli Michelini klassi kogemusega kokka. Semblat ja Joinie-Maurin on maaimakuulsa koka Joël Robuchoni "jüngrid". Kaks aastat tagasi lahkunud Robuchonil oli muljetavaldav restoraniimpeerium. Tal oli hulgaliselt restorane üle maailma ning 2016. aastal oli tal kõigi restoranide peale kokku 32 Michelini tärni, mis tegi Robuchonist kõige enamate tärnidega koka läbi ajaloo."
"Dubaisse saabunud tippkokad aitavad edasi areneda meie potentsiaali. Me veedame palju aega parimate köögimeeskondade ja teenindajate värbamisel, eesmärgiga pakkuda suurepärast külastajakogemust. Meeskonnatöö on olulisem kui kellegi soleerimine. Meie jaoks on oluline kasutatava tooraine kvaliteet, ka siin soovime pakkuda parimat ning vesteldes meie tavakülastajatega olen saanud tagasisidet, et nad on märganud muutusi, mitte ainult restoranis, vaid terves meie asutuses."
"Mahepõllundustoodete saamiseks teeme koostööd kohalike tootjatega, töötame välja järjest enam taimse toidu valikuid ja välistame ühekordselt kasutatava plasti. Veganlus on elustiili ja ma näen aega, mil meie lihamajas on esindatud veganitele mõeldu. Tuleb käia kaasas inimeste toitumiseelistustega ja me arvestame selles osas nii Lähis-Ida kui ka Euroopa külastajate soovidega."
"Sotsiaalmeediaplatvormide ja tihenenud konkurentsi tingimustes aitab turundamisele kaasa kuulsate peakokkade kaasamine, kuid see ei taga veel jätkusuutlikku äriplaani. Ehkki nimi võib aidata inimesi uksest sisse saada, ei tähenda see, et nad naasevad. Toidukvaliteet peab olema alati teie peamine tähelepanu."
Allikas: Esquire