Need pisikesed mustad seemned on nii tervislikud, et nad võtavad supertoidu kategoorias esikoha. Healthline andmetel sisaldab 28 grammi chia seemneid kiudaineid vere kolesterooli- ja glükoositaseme alandamiseks, valku kudede ehitamiseks ja oomega-3-rasvhappeid südamehaiguste vastu võitlemiseks.

Vitamiinid ja mineraalid nagu kaltsium, magneesium, kaalium, mangaan, fosfor, tsink, B3, B2 ning B1 annavad chia seemnetele uskumatu toiteväärtuse.

2. Draakonivili

Draakonivili meenutab oma välimuselt väikest draakonit. See maitseb nagu pirniga ristunud kiivi ja sisaldab tervislikke rasvu, süsivesikuid ja kiudaineid. Viljas sisalduvad C-, B1- ja B2-vitamiinid aitavad teie immuunsussüsteemi üles ehitada ja parandavad rakkude funktsiooni. Draakonivilja soovitatakse süüa, kui organismis on rauapuudus. See sobib hästi smuutidesse ja värskesse puuviljasalatisse.

3. Küüslauk

Uuringud näitavad, et profülaktiline küüslaugu tarbimine võib vähendada külmetushaiguste esinemissagedust. Küüslauk aitab kehast raksemetalle välja viia, selle tarbimisel on märkimisväärne mõju vererõhu alandamisele. Küüslauk alandab ka üldise ja halva kolesterooli taset. Küüslauk sisaldab antioksüdante, mis toetavad organismi kaitsemehhanisme oksüdatiivsete kahjustuste vastu.

Kasuta küüslauku suppides ja kastmetes, kuid selle tugev maitse pakub täindust veel mitmetele roogadele. Küüslauguga kaasnevad ka mõned negatiivsed aspektid nagu näiteks halb hingeõhk ning mõned inimesed on selle allergilised. Küüslaugu kasulikud toimeained avalduvad kui seda tarbida toorelt.

4. Roheline tee

Roheline tee on hämmastav antioksüdant, mis eemaldab vabad radikaalid ja on teadaolev vähivastane võitleja. See on suurepärane pärastlõunase puhkuse jook! Superjoogina ei leia te tõenäoliselt paremat valikut. See võib aidata teil kaitsta oma aju dementsuse ja Parkinsoni tõve eest.

5. Kinoa

Kinoa on gluteenivaba ja sisaldab kõiki 9 asendamatut aminohapet. Üks tass keedetud quinoat pakub valku, kiudaineid, süsivesikuid ja tervislikke rasvu. Sellest saab mineraale nagu vask, mangaan, magneesium, fosfor, raud, tsink ja kaalium - kõik need on organismile vajalikud. Lisaks on kinoas B-vitamiine.

Kinoa on gluteenivaba ja seda on kerge seedida. See annab täiskõhutunde pikaks ajaks.

Kasuta kinoad riisi ja pasta asemel. Kinoast saab keeta putru, see sobib suppidesse, pirukatesse, kotletitainasse ja salatitesse.

Allikas: Delish

Loe hiljem
Jaga
Kommentaarid