Okja

Netflixi originaalfilm on segu klassikalistest filmidest nagu Charlotte's Web, E.T. ja Taken, millele on juurde torgatud hea annus 90date Tim Burtoni motiive. Toiduga on aga film väga otseselt seotud. Lavastaja Bong Joon-ho film räägib loo Korea tüdrukust ja tema lemmikloomaks sattunud hiigelseast, uuest liigist, mille on toiduvajaduse tõusu tarbeks loonud suur toiduettevõte. Tegu on väga veidra, samas äärmiselt kauni ja südamliku, looga meie toidukultuurist - mis juhtub kui me suudaksime kasvatada geenmuteerunud hiigelsigu, mis annavad rohkem liha ja keda peaks vähem tapma. Kuid kas peaks üldse tapma?

Wasted

2017. aastal nägi ilmavalgust nii mõnigi kahtlast statistikat ja infot kasutanud, kallutatud eesmärgiga loodud dokumentaalfilm toidust. Film nimega "Wasted" ("Prügi") aga on loodud firma Zero Point Zero poolt, sama firma on ka maailmakuulsa reisikokk Anthony Bourdaini sarjade taga. Film tõstatab nii mõnegi küsimuse, millele vastuse annavad aga maailmakuulsad toiduiniimesed. Näiteks, väikeseks mõtteseemneks paar fakti: 1,3 miljardit tonni tekib kogu maailmas ühes aastas toiduprügi ning 40% Ameerika Ühendriikides toodetud toidust visatakse ära. Üsna kõhedust tekitavad numbrid!

The Trip To Spain

Järjekorras juba kolmas film kuulsalt briti lavastajalt Michael Winterbottomilt, kus sõbrad ja koomikud/näiteljad Steve Coogan ning Rob Brydon toidus ringi uitavad. Esimeses osas otsisid läbi toidu ja tipprestoranide söögisaalide elu mõtet mehed kodusel Inglismaal, teises osas tegeleti komöödilise sisekaemusega Itaalias, nüüd kolmandas osas tegeletakse Mick Jaggeri jäljendamise ja James Bondis tseenide etlemisega ka eestlaste ühes lemmikriigis. Toit on oluline, kuid tihti ei pääse see koomuski tegemise taustal kaadrisse. Samas on film täis ka imelisi kaadreid maailma parimatest roogadest. Kindlasti kohustuslik silmailu!

The Founder

Tänu halbadele kokkulangevustele üsnagi vähe tähelepanu saanud film maalma kuulsaima burgeriketi sünnist ja arengust on kindlasti toiduhuviliste inimeste seas 2017. aasta kohustuslikuks vaatamiseks. Lugu räägib sellest, kuidas mitmeid läbikukkumisi kogenud müügimees Ray Krock avastab, et tema unistuste äri on juba loodud - kiirtoidurestoran nimega McDonald's. Mees leiab, et toidukoha loojad, vennad Dick ja Mac McDonald ei vaata asju piisavalt suurelt - Krock tahab luua burgeriketist samaväärse kogukonna nurgakivi nagu seda on postkontor või kirik.


VAATA LISAKS:

Kuidas see lugu Sind end tundma pani?

Rõõmsana
Üllatunult
Targemalt
Ükskõikselt
Kurvana
Vihasena