Ka meie sektoris hääletati Suurbritannia eri piirkondades erinevalt. Londonis hääletati pigem Euroopa Liitu jäämise poolt, samas mõnes teises piirkonnas lahkulöömise poolt. Kogu võõrustussektoris ei olnud hääletustulemused selgepiirilised.

Kas Brexit mõjutab teie hinnangul majutus- ja toitlustusvaldkonda?

Usun küll, et mõjutab, kuna hotellid, restoranid ja kohvikud kasutavad palju Euroopa riikidest tulnud tööjõudu. Andekate inimeste meelitamine Euroopa Liidust muutub märgatavalt keerulisemaks. Ettevõtetele lisandub ka märkimisväärseid kulusid näiteks Euroopa Liidu tarnijatega sõlmitud lepingute ümbervaatamise tõttu, samuti võtab see palju aega. Teisest küljest võivad mõned äriettevõtted Brexitist kasu lõigata, kui tänu naela odavnemisele hakkavad Suurbritannia tarbijad eelistama puhkuse veetmist kodumaal, selle asemel et minna odavatele paketireisidele. See võiks olla valguskiir muidu keerulises olukorras.

Millised on kõige keerulisemad probleemid, millega hotellipidajad teie poole pöörduvad?

Hotellipidajad mõistavad üha rohkem, kui oluline on joogi- ja toitlustusteenuste pakkumine, aga sageli puudub neil kogemus, kuidas rajada restoran ja/või baar, mis muutuks sihtkohas nii ligitõmbavaks, et sinna tulevad hea meelega nii hotelli külalised kui ka inimesed väljastpoolt. Selles suhtes saame abi pakkuda: võime välja töötada kõik kontseptsiooniga seonduva alates oma loo väljamõtlemisest kuni menüü väljatöötamiseni, samuti abistada töötajate palkamisel ja koolitamisel.

Mida peaks tegema, et baar oleks moekas kauem kui vaid paar aastat? Avate baari, olete moeröögatus, aga mõne aja pärast avatakse palju uusi kohti.

Kui me kontseptsioone välja töötame, proovime alati teha nii, et need toimiksid vähemalt 5–7 aastat, pärast seda tekib tõenäoliselt ümberhindamise vajadus sõltuvalt sellest, kui kiiresti kohalik toiduaine- ja joogiturg muutub. Selleks, et püsida ajakohasena, tuleb vaadata, millised trendid hakkavad tulevikus teie külastajaid mõjutama – need võivad olla tervislik toiduvalik, pakutava päritolu, väiketootjate toodangu kasutamine vms. Hoolimata uute tegijate turuletulekust aitab lõppude lõpuks konkurentsis püsida just tugev ja algupärane idee koos suurepärase teeninduse ja lojaalsete klientidega. Tähtsam on pakkuda teenust, mida ise armastate ja mida kliendid teilt ootavad, kui proovida olla trendikas. Ehtsus ja emotsionaalne side muudavad moe järele jooksjad ja üheõhtukülalised lojaalseteks püsiklientideks.

Robbie Bargh peab ettekande 28. oktoobril Tallinn FoodFesti HoReCa seminari raames.Tallinn FoodFest toimub 27.-29. oktoobril Eesti Näituste Messikeskuses. Esimesed kaks päeva on pühendatud professionaalidele, laupäev on aga kõigi toidusõprade päev. Vaata ka www.profexpo.ee/foodfest/

Jaga
Kommentaarid