Disaineri poole pöördutakse pakendi muutmise sooviga paljudel põhjustel. Turundus ja kujundus on pidevas arengus − paigalseis tähendab seega tagasiminekut! Üks põhjusi võib olla näiteks see, et konkurendid on välja mõelnud midagi uut, millega võrreldes teie pakend tundub vananenuna. Teiste põhjuste hulgas võiks nimetada ümberpositsioneerimist, toote koostise muutumist, tootevaliku suurendamist.

Millist lahedust soovitate, kui pakend ei torka kaupluseriiulil silma? Toode on võetud küll supermarketisse müüki, aga paigutatud kõige alumisele riiulile. Kuidas välja paista?

On oluline mõista erinevaid kommunikatsioonitasandeid, milles pakend peab toimima. Kui arvestame, et keskmises supermarketis on müügil 20 000 toodet, peab pakend olema lihtne, informatiivne, ahvatlev ja tekitama toote vastu usaldust. Brändi omanikud peavad sellepärast hindama, millised kommunikatsioonielemendid on vajalikud ja millised mitte, pidades ühtlasi silmas, et visuaalne kommunikatsioon on alati tõhusam kui sõnaline.

Kui toode müüb hästi ja on ostjatele tuntud, kas siis peaks tegema pakendi disainile iluravi või on parem jätta asjad nii, nagu need on?

Valdava enamiku pakendidisaini projektide puhul on tegemist iluraviga, uute toodete turule toomist esineb harvem. Enne kui olemasoleva kujunduse kallale minna, peavad kujundajad endale selgeks tegema brändi põhielemendid − selle osa kujundusest, mille abil tarbijad brändi identifitseerivad. Nendesse elementidesse tuleb suhtuda hoolikalt, neid võib mõnel juhul parandada, aga peaaegu mitte kunagi muuta. Bränd on ainult siis edukas, kui tarbijad seda ostavad, ja tarbija ostab ainult seda, millega ta end identifitseerib.

Mida võivad Eesti profid teilt seminaril õppida?

Soovin aidata selles, kuidas õppida põhjalikult mõistma, kui tähtis koht on pakenditel kommunikatsioonimaatriksis. Näitan üle 300 slaidi, et teha konkreetsete näidete varal selgeks ja arusaadavaks, kuidas luua pakendeid, mis on nii meeliköitvad, veenvad ja usaldustäratavad, et tekitavad tarbijas ostusoovi. On ju selge, et kui teemaks on visuaalne kommunikatsioon, tuleb seda illustreerida visuaalsete näidetega! Tahan, et inimesed mõistaksid, et brändid kuuluvad sama palju tarbijatele kui ettevõtetele, kes on nende omanikud. Sellepärast tuleb neid kujundada tarbijate jaoks, vaadates läbi tarbijate silmade, vastates tarbijate ootustele ja suhestudes tarbijate eluga, pakkudes sealjuures pidevalt lähedust ja usaldust.

Tule seminarile!

Tule seminarile!

Seminar „Kuidas pakend müüma panna“ on mõeldud peamiselt toiduainetööstuse esindajatele: omanikele, tegevjuhtidele, brand manager’idele, turundus- ja müügispetsialistidele ning pakenditehnoloogidele ja -arendajatele. Teretulnud on ka pakendidisainerid ja loovjuhid, kes osalevad toodete lansseerimisel. Kasulikke teadmisi saavad nii suured kui ka väiksemad tootjad ja pakendajad. Seminar annab inspireerivaid mõtteid pakendidisainist, lansseerimisest, innovatsioonist ja loovusest.

Seminar toimub neljapäeval, 27. oktoobril. Tallinn FoodFest toimub 27.-29. oktoobril Eesti Näituste Messikeskuses. Esimesed kaks päeva on pühendatud professionaalidele, laupäev on aga kõigi toidusõprade päev. Vaata ka www.profexpo.ee/foodfest/

Jaga
Kommentaarid