• Kas teadsid, et tänapäevases menüüs nii argist kaera kasutati algselt meditsiinilistel eesmärkidel, alles hiljem sai sellest toit!
  • Kaera (Avena sativa) töötlemisel jääb alles tuuma ümbritsev mineraalainerikas kest ja idu. Seetõttu sisaldab kaer nimetamisväärselt fosforit, kaaliumi ja magneesiumi ning vitamiinidest on kaer hea B3- ja B1-vitamiini allikas.
  • Kaer on toitainerikas, väga kergesti seeditav ja kiudainerikkuse tõttu suurepärane soolestiku puhastaja. Naudi karehelvestest snäkke, putrusid ja küpsiseid.
  • Kaerahelbepuder piima ja suhkruga on ka üks tõhusatest organismi taastavatest toitudest pärast treeningut.
  • Kaerahelbepuder aitab alandada kolesteroolitaset ja vererõhku, ennetada veresoonte lupjumist ja diabeedi tekkimist, tasakaalustab veresuhkrut ning tugevdab immuunsüsteemi.
  • Kuigi kaerahelbed sisaldavad suhkruid rohkemgi kui limonaadid, on need ham-mastele oluliselt sõbralikumad.
  • Kaera (helbed, jahu) populaarsus teraviljade seas on olnud alati suur, kuna hinnatud on nii valgu kui ka rasva hea kvaliteet. Märkimist väärib alati ka lahustuvate kiudainete sisaldus.

TATRAHELBED parandavad vereringe tööd

  • Tatras on sama palju kiudaineid kui kaerahelvestes; samuti aitab see ennetada kõrget kolesteroolitaset, kõrget vererõhku ja südame-veresoonkonna haigusi. Kiudained alandavad ka vere glükoosi- ja insuliinisisaldust.
  • Tatar on väga hea magneesiumiallikas. Magneesium aitab veresoontel lõdvestuda, parandades vereringet ja toitainete transporti.
  • Osa uuringute järgi aitab tatar naistel ennetada ka sapikivide teket.

RUKKIHELBED — head tasakaalu loojad sinu menüüs

  • Rukki tuntuim tervislik omadus on kiudainerikkus, kuid selles on ka külluslikult erinevaid mineraale, nagu magneesium, B-vitamiinid, fosfor, raud ja tsink.
  • Piisavas koguses rukkileiva ja teraviljatoodete tarbimine tasakaalustab toitumist. Kiudained seovad vett ja tekitavad täiskõhutunde, vähendades nii rasva osakaalu toidus.
  • Rukkitoidud annavad ka mõistliku koguse naturaalvalku. Lisaks on rukkivalkude aminohappeline koostis võrreldes nisuvalkudega organismile soodsam — neis leidub rohkem asendamatuid aminohappeid lüsiini ja treoniini.
  • Rukis tugevdab igemeid ja on seega kasulik hammaste tervisele. Rukkileiva söömine vähendab haigestumist südame-veresoonkonna haigustesse ning pahaloomulistesse kasvajatesse. Eelkõige vähendab rukis aga jämesoolevähki haigestumise riski. Kiudained kiirendavad seedeprotsessi ja seega väheneb kantserogeensete ainete kokkupuuteaeg soolestikus. Oluline ka tarbida piisavalt vedelikku, et hõlbustada organismil toidu seedimist.

ODRAHELBED

  • Kas teadsid, et enne kohviubade laiemat levikut valmistati sageli odrast viljakohvi!
  • Odrahelvestest saab lisaks E-vitamiini, mis on tuntud antioksüdant ja hoiab ära enneaegse vananemise.
  • Traditsioonilise Hiina meditsiini järgi kasutatakse otra neerude, põie ja maksa tugevdamiseks.
  • Odrahelbed on rikkad väärtuslike valkude poolest ja sisaldab palju asendamatuid aminohappeid lüsiini ja trüptofaani.

RIISIHELBED

  • Riisihelbed ei tekita allergiat ja on kergesti seeditavad.
  • Riisihelbed sisaldavad rikkalikult organismile vajalikke taimseid valke, B-rühma vitamiine ja mineraalaineid.

Katseta uusi maitseid!

Loe hiljem
Jaga
Kommentaarid