Uuring: Suuremad veiniklaasid panevad inimesed rohkem jooma
Uuringu ajal serveeriti baaris veini kolmes erisuurusega mensuuris ehk klaasidest suurusega 250, 300 ja 370 milliliitrit. Klaaside suurust, milles veini müüdi muudeti iga kahe nädala tagant. Ajakirjas BMC Public Health avaldatud uuring näitas, et suurema klaasiga perioodil müüdi veini samadel tingimustel ja hindadega ligi 10% enam kui väiksemate klaaside puhul, vahendas The Independent.
Cambridge'i Ülikooli Käitumis- ja Terviseuuringute Insitituudis tegutsev uuringu üks eestvedaja doktor Rachel Pechey ütles uuringut kommenteerides, et tõenäoliselt joodi veini suurematest klaasidest kiiremini ja rohkem, kuna suurem klaas muutis joojate arusaama joodava veini kogustest.
"Suurem klaas andis inimestele mõista, et veini on vähem ja seda võib tihemini ning rohkem juua. Huvitav oli aga uuringu puhul see, et muutus ei olnud joomiskoguste suhtes vastupidine, kui klaase normaalsuurusest vähendati," lisas Pechey.
Uuringu läbiviijad pakuvad, et järgnevate ja laiemate uuringute läbiviimise järel võiks tulla kõne alla ehk ka piirangute seadmine baarides veinimüügiks mõeldud klaasidele.