Uuring: Eesti tarbija ostab veini keskmiselt 1-3 korda kuus
Põhiline veiniostukoht on 94 protsenditarbija jaoks toidupood, millele järgnevad alkoholipood (48 protsenti) ja restoran või baar (26). Veini ostetakse peamiselt reedel või laupäeval, kuid pühapäeval tehakse seda sama vähe kui nädala alguses. Tavaliselt ostetakse üks pudel veini ning kaks pudelit ostab korraga 20 protsenti vastanutest, näitas alkoholi tootja ja maaletooja Altia Eesti AS-i tellimusel toimunud uuring.
Enamus (68 protsenti) otsustab alles poes, mida osta ning alla viiendiku teab eelnevalt, mida soovib osta. Veini ostmisel kuulatakse enim sõprade soovitusi (73 protsenti vastajatest) ning uuringus osalejatest leiab 58 protsenti, et nad teavad veinidest vähe. Asjatundjaks peab end kaks protsenti.
Tarbimine stabiilne
Viimase viie aastaga on 52 protsendi veinijoojate tarbimine jäänud samaks ning 24 protsenti on nii neid, kes tarbivad rohkem kui ka neid, kes vähem. Nii punast kui ka valget veini eelistatakse üsna võrdselt ning mõlemat tarbib vähemalt mõni kord kuus ligikaudu veerand uuringus osalejatest. Eestis tarbitakse aastas keskmiselt 12-13 pudelit veini inimese kohta.
„Veinitarbimises paistab silma mõõdukus ning saame rääkida veinikultuuri paranemisest. Veinide puhul mängib muidugi suurt rolli seltskondlik aspekt ning uuring kinnitab, et veini võetakse tavaliselt millegi tähistamiseks ja väiksemas koguses,“ kommenteeris uuringut Altia Eesti AS-i juhatuse esimees Kristel Mets.
Tarbimisel piirdub 76 protsenti naistest ning 68 protsenti meestest ühe-kahe veiniklaasiga, kuid meestest on seitse protsenti neid, kes võtavad viis-kuus klaasi, näitab uuring.
Küsitluse viis veebruaris läbi Soome uuringufirma Kuulas ning selles osales 403 vastajat vanuses 18-65 aastat.