Veljo Ipits: Eesti vajab tugevat mainekujundust maailmas
Eesti toiduaineid on võimalik leida küll üle maailma, kuid Eestit ei tunta ja seetõttu on äärmiselt oluline Eesti kui tubli ja nutika riigi süstemaatiline mainekujundus, rõhutas toidutööstuse 10. aastakonverentsil Toiduliidu volikogu esimees Veljo Ipits.
„Eesti toidu- ja joogitööstus oma 14 000 töötajaga on suur tööandja, koos põllumajandussektoriga moodustame 30 000 suuruse töötajaskonna. Seega oleneb meist palju Eesti majanduses toimuvast. Meie toita on Eesti rahvas ja me püüame anda endast parima, et meie poolt pakutav oleks kvaliteetne, tervislik ja hea,“ sõnas Ipits.
Ipitsa sõnul näitavad uuringud, et 88% ulatuses tarbija eelistab eestimaist, kuid praktikas kahjuks oma ostudega seda sellisel määral ei kinnita.
„Meil on väike ja konkurentsitihe siseturg ning seda enam oleme sõltuvad ekspordist – nii majanduslikest kui poliitilistest aspektidest. Ekspordi juures on aga tähtis ka toodete hind. Näiteks Soomes ja Taanis vähenes ettevõtete konkurentsivõime peale toidumaksude kehtestamist. Täiendavad toidumaksud on küll ohuks tootjate ekspordivõimekusele, kuid igasugused maksud maksab lõppkokkuvõttes kinni tarbija.“
„Toidutootjad muretsevad Eesti elanike tervise olukorra pärast ja on nõus järgima mõistlikke, teaduslikult põhjendatud soovitusi, püüdes vältida sallimatust ja äärmustesse laskumist,“ rõhutas Ipits. „Ma ei väsi kordamast, et Eesti toidutootjad tahavad toota ja toodavad häid ning tervislikke tooteid.“