Ipitsa sõnul näitavad uuringud, et 88% ulatuses tarbija eelistab eestimaist, kuid praktikas kahjuks oma ostudega seda sellisel määral ei kinnita.

„Meil on väike ja konkurentsitihe siseturg ning seda enam oleme sõltuvad ekspordist – nii majanduslikest kui poliitilistest aspektidest. Ekspordi juures on aga tähtis ka toodete hind. Näiteks Soomes ja Taanis vähenes ettevõtete konkurentsivõime peale toidumaksude kehtestamist. Täiendavad toidumaksud on küll ohuks tootjate ekspordivõimekusele, kuid igasugused maksud maksab lõppkokkuvõttes kinni tarbija.“

„Toidutootjad muretsevad Eesti elanike tervise olukorra pärast ja on nõus järgima mõistlikke, teaduslikult põhjendatud soovitusi, püüdes vältida sallimatust ja äärmustesse laskumist,“ rõhutas Ipits. „Ma ei väsi kordamast, et Eesti toidutootjad tahavad toota ja toodavad häid ning tervislikke tooteid.“