KULDMUNE EI KUKU: Vaata, millised näeksid välja alkoreklaamid siis, kui seal midagi näidata ei või!

Võtsime ülesandeks võimalikud stsenaariumid välja joonistada: seekord puust ette ja punaseks. Tegemist on heatahtliku mõttearenguga, mida illustreerivad mõned kritseldused: see ei ole mõeldud ei alkoholi propageerimiseks ega alkoholieelnõu laitmiseks. Üks on selge: ühtegi reklaamiauhinda "Kuldmuna" selliste reklaamidega ei võida!
Uued reeglid, mis eelnõus kirjas, on sellised:
Vastavalt kavandatud eelnõule ei tohi alkoholireklaam edaspidi enam sisaldada helilisi ja visuaalseid kujunduselemente. Teisisõnu tähendab see piirang, et televisioonis ja internetis võib näidata üksnes ühevärvilist liikumatut pilti ning raadios, teles ja internetis võib reklaamides ette lugeda vaid tooteinfo ja tervisehoiatuse. Muusikalise kujunduse kasutamine lubatud ei ole.
Reklaam võib sisaldada üksnes alkohoolse joogi nime, liiki, tootja nime, kaubamärki, päritolumaad, geograafilist piirkonda, etanoolisisaldust mahuprotsentides, müügipakendi kujutist ning kirjeldada selliseid toote omadusi nagu värvus, aroom ja maitse.
Ehk siis justkui nagu kolm varianti, kuidas need asjad võiksid välja näha
1) Mitte midagi ei või näidata, vaid ühevärviline staatiline pilt
2) Kas logo võib näidata?
3) Kas pudelit võib näidata?
Niisiis, mida reklaamiagentuurid tulevikus tootma võiksid hakata? Pakume mõned kodukootud visandid!
1) Mitte midagi ei või näidata
Kui teles, raadios ja netis võib ette lugeda vaid tooteinfo ja kohustusliku hoiatuse ning illusteerida seda ilma visuaalsete kujunduselementideta siis näidata saabki vaid ühevärvilist pilti.
Katsetame - kui Eestis oleks olemas viin nimega "Viru Helge" - siis selle reklaam kostuks just nii morbiidselt ja näeks välja visuaalselt täpselt nii staatiline nagu see andetu katsetus siin:
Proovime nüüd natuke paremini. Liköör "Yana Tallinn" reklaamis proovisime kirjeldada aroomi ja maitse iseärasusi pisut paremini.
Kas õnnestus? Vaata (või kuula?) ja veendu ise!
Soovitus alkoholitootjatele: arendage kiirelt välja tooted, mille nimed on "Sinine", "Punane", "Roosa" vms muud põhivärvid. Juhul, kui tõesti ei või näidata muud, kui ühevärvilist pinda, siis on vähemalt midagigi tootest ekraanil! (Ühevärvilise tausta värvi pole ju veel täpsustatud!)
2) Logosid võib näidata?
Kuid loeme uuesti neid reegleid. Kuigi üheltpoolt on rangelt keelatud igasugune visuaalse kujundi kasutamine, siis teisalt on ikkagi justkui ühtteist lubatud:
Reklaam võib sisaldada üksnes alkohoolse joogi nime, liiki, tootja nime, kaubamärki, päritolumaad, geograafilist piirkonda, etanoolisisaldust mahuprotsentides, müügipakendi kujutist ning kirjeldada selliseid toote omadusi nagu värvus, aroom ja maitse.


3) PUDELIT VÕIB NÄIDATA?

