TOP 15 enimmüüdud toidukaupa on sinu ees

1. Piim, 1 l (kilepakendis)

2. Banaan

3. Moosipall 60 g

4. Hapukoor 20%, 500 g

5. Munad M

6. Õlu, 500 ml (purk)

7. Suhkur, 1 kg

8. Kartul (lahtine)

9. Arbuus

10. Õun

11. Kohvikoor 10%

12. Või 82%

13. Glasuurkohuke

14. Lauavesi, gaseeritud, 1.5 l

15. Porgand (lahtine)

Milliseid järeldusi saame Eesti inimeste ostukorvi kohta teha?

Eesti inimestele meeldivad piimatooted, saame seda väita TOP 50 enimostetud toote põhjal, mille artiklit kirjutades läbi töötasime. Koguni 34% neist toodetest on just piimatooted. 28% moodustavad värsked tooted ning suur lemmik, nagu näha, on just banaan, aga ka Eestile omaselt kartul, millele järgnevad kohe arbuus ja õun. Üllatajana näeme kõrgel kohal magusat moosipalli – pirukat, mis on olnud läbi aegade üks populaarsemaid saiakesi Maxima lettidel. Toode on saanud klientidelt palju kiidusõnu ja nagu näha, ütleb seda ka statistika. Ka õlu, mis on kuuendal kohal, üllatab: võib järeldada, et õllepurke pistetakse ostukorvi üsna tihti või hoiavad püsitarbijad toodet listis kõrgel kohal.

Uurime kategooriapõhiselt, milliseid tooteid ostetakse rohkem kui eelmisel aastal

Nagu moosipalli kõrge koht juba aimu andis, näitab kategooriapõhine võrdlus, et just saiakeste müük on sel aastal teinud tubli tõusu, eelmise aasta sama perioodiga võrreldes veidi üle 10%. See tõusuprotsent on kategooriate lõikes üks suurimaid. Natuke lähemalt uurides näeme, et eriti palju ostavad inimesed just sõõrikulaadseid saiakesi, nende müügikasv on olnud lausa üle 100%. Küll aga tuleb siinkohal arvestada ka kaubanduslikke eripärasid, mis mõjutavad statistikat, näiteks pakkumisi, sortimendi suurendamist ja muud taolist. Teisalt näeme, et valge saia tarbimine on vähenenud ning inimesed eelistavad rohkem muid pagaritooteid.

Üllatav avastus on ka see, et karastusjookide müük on tõusnud veidi üle 10% ehk taaskord üsna suur tõus. Kui vaadata selle kategooria sisse ja uurida, mis täpsemalt kasvu on põhjustanud, siis näeme, et need on isotoonilised joogid ja energiajoogid. Põnev fakt on see, et energiajooke ostetakse peaaegu sama palju kui tavalist gaseerimata vett. Kui vesi on juba jutuks, siis näeme ka seda, et gaseeritud vett ostetakse kaks korda rohkem kui tavalist pudelivett.

Värskete lihatoodete müüki vaadates saame välja tuua, et Eesti inimeste vaieldamatu lemmik on ikka seahakkliha, mis on kõige populaarsem lihatoode. Üldiselt on liha tarbimise puhul aga märgata, et sea- ja veiselihale eelistatakse kanalihatooteid (kintsuliha, koivad jms).

Värske toidu kategooriat vaadeldes näeme, et kallimad tooted, nagu avokaado, mango, vaarikad jt, on müügis kukkunud ehk et neid ostetakse sel aastal vähem. Kuid üllatavalt on tubli müügikasvu teinud näiteks brokoli, mille müük on kasvanud veidi üle 20%. Samuti on ka TOP-listi jõudnud arbuusi müük kasvanud ligi 20%.

Kas sinu toidukorv sarnaneb Eesti inimeste eelistustega või on sinu valikud hoopis teistsugused? Ükskõik milline on vastus, Maxima kauplustest leiad laia valiku kodumaiseid tooteid tähtsa sündmuse tähistamiseks ning muidugi ka suurepäraste hindadega. Hoia silm peal meie iganädalastel pakkumistel SIIN, et osta oma lemmiktooted parima hinnaga. Ära maksa mujal samade toodete eest rohkem ja tee oma ostud Maximast!

Jaga
Kommentaarid