KUULA | Toidupoe tagatoas: Rimi on „lõpuks“ kõige jätkusuutlikum bränd Eestis
2024. aastal on Eesti kõige jätkusuutlikum bränd Rimi Eesti. Sellel teekonnal on käidud juba viimased viisteist aastat, mille jooksul on tulnud veenda nii ettevõtte juhte, kliente kui ka tarnijaid, et tegemist on ainuvõimaliku suunaga. Praeguseks on jätkusuutlikkus Rimi Eesti strateegia osa ja selles nähakse edu võtit järgmisteks aastakümneteks. Stuudios räägivad Rimi Eesti vastutustundliku ettevõtluse juht Katrin Bats ja turundusjuht Andrija Arro sellest, kuidas nad selle tähiseni on jõudnud. Saadet juhib ajakirjanik Martin Hanson.
„2010. aastal otsisime suhteliselt raskes seisus Rimile seda uut suunda, mis toimiks nii kommunikatsioonis, turunduses kui ka oleks selge viis tuua kogu ettevõttes esile muutusi. Oli majanduskriisiaeg, Rimi vaevles oma ajaloo kõige madalamas brändiusalduses. Olukord oli pehmelt öeldes lootusetu,“ maalib Bats pildi teekonna algusest. Kuid samm-sammult, kampaania-kampaanialt saavutati usaldust, tuntust ja ka lojaalsust.
„Me ei olnud toona küsitlustes isegi brändina mainitud, meid nagu poleks olnud. Kuna omanikfirma asub Põhjamaades, ei hakanud keegi meie plaanidele kätt ette panema ja saime rahulikult oma eesmärke püüda. Eriti uhke olen päris mitme algatuse üle, millega oleme tulnud välja pikalt enne seda, kui need on ka seadusteks kirjutatud. Näiteks viisime meie esimestena kassadest ära tubakatooted, meie alustasime võitlust ühekordsete plastkottide vastu, samuti selle vastu, et energiajooke ei müüdaks nii suurtes kogustes ja nii edasi,“ loetleb Arro erinevaid tegevusi.
Praegu tunneme Rimit kui kaubaketti, mis on kliendile partneriks tema tervise eest hoolitsemisel, samuti on Rimi empaatiline nõrgemate ja ka looduse suhtes. Pikalt on tehtud koostööd Toidupangaga, väga tõsiselt võetakse aeguma hakkavate toiduainete eelismüüki ja nii edasi.
Pikemalt kuula Rimi teekonnast juba „Toidupoe tagatoa“ podcast’ist!