KUULA | Toidupoe tagatoas: toidupoe turundus on rohkem inspiratsiooni jagamine kui toodete endi müümine
Kas olete kunagi mõelnud, kui palju tööd tehakse Rimi kontoris, et inimesi poodi meelitada ja siis hiljem neid seal ka hoida? Ja, mis kõige olulisem: panna nad tahtma ka tagasi tulla. Täna juhib Eestis suure poeketi turundustoimetusi 17 inimesest koosnev meeskond, kelle korraldada on kõik kampaaniad, anda välja kliendilehti, saata eri kanalites inimesteni sõnumeid ja sealjuures mõelda välja, kuidas Rimi poed ise paremini välja näeksid ning ostjaid aitaksid.
„Meie vaatame seda nii, et Rimi poed ise on kõige olulisemad turunduskanalid, mis meie käsutuses on. Värvide, sõnumite, plakatite, poe paigutuse ja seal leiduva kaubavaliku kaudu müüme nii kaupluseid kui ka kogu oma teenust. Kõik inimesed, kes meil meeskonnas toimetavad, viivadki iga päev seda sõnumit inimesteni,“ räägib Rimi Eesti turundusjuht Marta Vihtre.
Üks viis, kuidas Rimi oma turundust juhib, on uuringud: on vaja teada, mida inimesed tegelikult pakutavast teenusest – antud juhul Rimi poodidest, selle kampaaniatest ja toodetest – arvavad. Nii saadakse teada, mida parandada, mida uuendada, millest loobuda. Vihtre toob siin näiteks hologrammide kasutamise poodides, milleks inimesed veel valmis ei olnud – need enam poode ei ehi.
„Oluline on ka see, et inimesed saaksid meie sõnumist õigesti aru. See on ka nende uuringute mõte. Aga … kogu meie töö eesmärk on panna inimesi nautima meie poodides käimist. Mina elan Tabasalus ja kuue kilomeetri sees on seitse erinevat poodi. Nüüd ongi küsimus selles, mille alusel ma teen oma valiku, kuhu ma kala ja muid tooteid ostma lähen,“ lisab Rimi Eesti kommunikatsioonijuht Teet Koljal.
Pikemat juttu Rimi turundustoimetustest kuula juba saatest!