Mandlid sisaldavad tervislikke rasvu ja vähendavad südameinfarkti riski! 8 head põhjust, miks võiksid täna mandleid süüa


Mandlid sisaldavad tervislikke rasvu ja vähendavad südameinfarkti riski! 8 head põhjust, miks võiksid täna mandleid süüa
Pexels.com

Mandlijahu on hinnaline, aga üks paremaid lahendusi siis, kui jahuvabade küpsetiste meisterdamine on omaette eesmärk. Lisaks on mandlid ka heaks kaltsiumiallikaks.

Mandlipuu on teadaolevalt üks esimesi puid, mida inimkond oma algusaegadel tahtlikult kasvatama hakkas. Mandleid ei ole iseenesesest kerge seedida, kuna need sisaldavad fütaate. Et kõhukoormust vähendada, on soovitatav mandleid enne leotada või röstida. Mandelid ja mandlijahu säilita jahedas ja pimedas. Kasuta mandleid ka salatites, hautistes, jahu aga küpsetistes, smuutides ja paneeringuks. J

8 põhjust, miks mandlid on head:

1. Mandlid vähendavad südameinfarkti riski. Neil, kes tarbivad mandleid viis korda nädalas, on umbes poole väiksem risk sellest raskest haigusest tabatud saada.

2. Mandlid avaldavad soodsat mõju verele, langetades nn halva kolesterooli sisaldust veres.

3. Mandlites sisalduvad flavonoidid teevad koostööd iseäranis tugeva antioksüdandi E-vitamiiniga, kaitstes arterite seinu kahjustuste eest.

4. Mandlites sisalduv fosfor aitab tagada, et meie luud ja hambad oleksid terved.

5. Sisaldades tervislikke rasvu, on mandlitest abi ka kaalulangetajatel.

6. Mandlid aitavad hoida kontrolli all veresuhkru- ja insuliinitaseme tõusu pärast sööki.

7. Kui pea on tühi ja vaim väsinud, siis tea, et mandlid sisaldavad riboflaviini ja L-karnitiini, mis suurendavad aju aktiivsust. Ajurveeda koolkond kiidab samuti mandleid kui toitu, mis toidavad närvisüsteemi ja pikendab eluiga.

Seotud lood:

8. Mandlid on head immuunsüsteemi turgutajad ja tõhusad ka seedimisele, kuna sisaldavad ohtralt kiudaineid.

Toiduvalmistamisel kasuta võimalusel alati mahejahu. Maailma suurim mandlitootja Ameerika Ühendriigid kasutab mandlite töötlemisel nii pastöriseerimist kui ka kiiritamist. Aga seda, kuidas mandleid töödeldakse, on pakendikirjadelt peaaegu võimatu tuvastada.

Hea teada:

20–25 mandlit sisaldavad kaltsiumi sama palju kui 60 ml piima.

Et vältida pähkliallergia tekkimist, soovitatakse oodata lapse vähemalt aastaseks saamiseni, enne kui talle pähkleid-mandleid toiduga pakkuda.

Mandleid rösti 160–170 kraadi juures 15–20 miutit ehk siis mitte liiga ägedal kuumusel ja pigem rahulikult.

OM Suvi