Esimese toidukaupadele mõeldud postikapi pani Eestis püsti Coop. Toidukapid välja töötanud firma Strongpoint toidukappide projektijuhi Kauri Maandi sõnul on Eesti inimesed kulutulena levinud kapid uskumatult hästi vastu võtnud ning tellimused suurenevad pidevalt.

Mis muudab uued toidukapid eriliseks?

Toidukapid on erilised seetõttu, et need on loodud spetsiaalselt toidukaupade nõuetekohaseks säilitamiseks ja seda just meie põhjamaiselt muutlikku ilma arvestades. Kapid suudavad tagada stabiilse sisetemperatuuri välistest tingimustest sõltumata – võrdselt hästi nii kuumal suvepäeval kui ka külmal ja tuulisel talvel.

Kappide tugev korpus ja peidetud uksehinged tagavad turvalisuse. Soojenduse ja tuulutusega uksetihendid väldivad aga uste kinni külmumist ka kõige hullema lumelörtsi ja tuisuga. Kappidel on isesulguvad uksed, mis on vajalikud püsiva sisetemperatuuri hoidmiseks, kuid need on ka suureks abiks, kui mõni toode või koguni terve ostukott peaks kappi ununema. Kauba tellija saab sulgunud ukse uuesti avada, juhuslik möödakäija aga mitte.

Kui suure mahutavusega need kapid on? Kui laia jahutusspektriga?

Toidukapid koosnevad moodulitest, mis võimaldab nii kiiret paigaldust kui ka vajadusel paindlikku moodulite lisamist. Praegu on meie kappidel kasutusel kahes suuruses moodulid. Väiksemad neist on mõeldud sügavkülma tarbeks, suuremad on kasutusel nii-öelda tavakülmikuna – sinna mahub lahedasti kolm keskmise suurusega ostukotti. Suuremaid oste pole vaja karta, sest arvestatakse ostu suuruse ning tellitud toodete kuju ja kaaluga – vajadusel leiab suur arbuus koha eraldi ukse taga.

Kõikide moodulite sisetemperatuur on kontrollitav, seejuures hoitakse etteantud temperatuurivahemikku, mis tähendab, et külmal talvepäeval võib käivituda hoopis soojendusrežiim. Kapimoodulite temperatuur on seadistatud toiduohutusnõuete järgi, et oleks tagatud toiduainete värskus. Kapi täitmisel arvestatakse toiduainete säilitusnõuetega, nii et lehtsalat püsiks krõmpsuv ja jäätis oleks täpselt nii külm kui vaja. Klient võib kindel olla, tema kaup on hästi hoitud.

Millest tekkis vajadus anda võimalus postikappidele?

Nii nagu paljude meie toodete väljatöötamisel, on ka toidukappide arendamisel arvestatud inimeste vajaduste, muutuvate ostuharjumuste ja uueneva kaubandusmaastikuga. Järjest enam kogub populaarsust kaupade tellimine internetist, ka toidukaupade tellimine.

Kes võiks või peaks olema nende kappide põhiline kasutaja?

Kappide kasutaja on tavaline inimene, kapid on mõeldud igaühele meist. Idee on pakkuda valikuvabadust ja head alternatiivi kojukandele. Selle asemel et kodus kullerit oodata, võib ostud ise endale sobival ajal lähimast toidukapist ära tuua. Või miks minna poodi, kui on võimalik vajalik kaup tellida ja see mugavalt töölt tulles kaasa võtta – säästes nii aega ja raha.

Kui palju neid kappe praegu Eestis on ja palju on plaanitud juurde panna?

Pilootprojekti raames võeti kasutusele kuus toidukappi, mis asuvad Tallinnas suuremate tänavate ääres. Iga kapp koosneb neljast moodulist ehk kokku on moodulis 39 kahes suuruses ust.

Milline on olnud vastuvõtt neile kappidele?

Vastuvõtt on olnud hea.

Mis võiks olla järgmine arendus?

Kaubakapid on mõeldud toidukaupadele, kuid nende kasutusvaldkond on kindlasti laiem. Sellist mugavat kättetoimetamisviisi võib kasutada kõikide toodete puhul, mille kvaliteet ja säilimine sõltub temperatuurist. Tulevikus võime näha selliseid kappe bensiinijaamades, tänavatel, parklates, büroohoonete fuajeedes ja miks mitte ka kortermajades. Inimeste ostuharjumused muutuvad – järjest enam hinnatakse mugavust ja säästlikkust, e-kaubandus jätkab võidukäiku.