12 hädavajalikku toiduainet viljakas eas naisele


12 hädavajalikku toiduainet viljakas eas naisele
Foto: Pixabay

Enese eest hoolitsemine kahekümnendais ja kolmekümnendais eluaastais tagab teile piisavalt kõrge energia- ja immuunsustaseme, et tulla toime mitmesuguste erinevate nõudmistega, mida elu võib teie ette veeretada - nii füüsilises kui vaimses mõttes. Raamatus "Naise tervis" soovitab autor Gillian McKeith süüa viljakas eas naistel neid toiduaineid, et toetada viljakust ja ka hilisema elu tervist.

1. Pruunvetikas sisaldab rikkalikult joodi, mis on vajalik kilpnäärmele ja munasarjadele, samuti ka palju teisi vitamiine ja mineraalaineid, sealhulgas kaltsiumi, magneesiumi, rauda ja kaaliumi. Võite tarbida seda mitmel eri viisil: suppides, hautistes, vormiroogades, sushides.

2. Brokoli sisaldab ühendit, mis on kasulik hormoonide ainevahetusele. Brokoli on samuti suurepärane magneesiumi ja foolhappe allikas, mis on vajalikud teie suguorganite tervisele.

3. Kooritud kanepiseemned sisaldavad tasakaalustatud hulgal oomega-3- ja oomega-6-rasvhappeid ning gamma-linoleenhapet, mis on kõik kasulikud nahale, ajule, hormonaalsele tervisele ja energiataseme tõstmiseks.

4. Kala on hea valgu, raua, asendamatute rasvhapete ja B-vitamiini allikas, mis on kõik naise tervisele mitmest aspektist kasulikud.

Seotud lood:

5. Avokaado on hea E-vitamiini allikas, mis võib aidata leevendada PMS-sümptomeid, ning sisaldab magneesiumi ja rohkesti monoküllastunud rasvhappeid, mis kaitsevad südant ja veresoonkonda.

6. Täisteraviljad on rikkad kiudainete poolest, mis on vajalikud seedeorganite tervisele, ning samuti magneesiumi poolest, mis on vajalik närvisüsteemile ja suguorganitele ning energia tootmiseks. Proovige pruuni riisi, kaera, speltanisu, rebasheina seemneid (amaranti) ja hirssi.

7. Kinoa on samuti täisteravili, kuid valgurikkam kui enamik teisi. Kinoa aitab stabiliseerida veresuhkrutaset ja energeetilist tasakaalu. Kinoa on samuti hea kaltsiumi, magneesiumi ja B-vitamiini allikas.

8. Brasiilia pähklid on üks parimaid seleeniallikaid, mis on vajalik kilpnäärme ja suguorganite tervisele. Vaid kolm pähklit päevas on piisav!

Loe veel

9. Asukioad on toitvad, energiat andvad ja puhastavad. Ja suurepärased kaalu reguleerijad.

10. Rukkileib on paljude inimeste jaoks kergemini seeditav kui sai.

11. Miso on suurepärane toiduaine, mis lisab suppidele, hautistele ja vormiroogadele maitset, valku ja toitvust. Hea ka vahepalaks.

12. Nõgesetee on suurepärane energiat andev ja puhastav rauaallikas, mis on vajalik menstruatsiooniaastatel. Jooge päevade ajal paar tassi päevas.

Allikas: Gillian McKeith "Naise tervis", kirjastus Pilgrim 2012

OM Suvi