Kohvi- ja teemaastik on Eestis väga mitmekesine, saadaval on väga palju põnevaid sorte ja tegutsemas palju tegijad. Sellest tekkiski mõte, et võiks need ägedad tegijad kõik kaheks päevaks kokku tuua ja inimestele oivalisi maitseelamusi pakkuda. Tallinn Coffee Festival on platvorm, kus iga tegija saab rääkida just oma toote loo ning seeläbi tarbijate teadlikkust tõsta. Usun, et see on vajalik kogu sektorile, kuna kuumade jookide joojaid on ju väga palju.

Kohvimaastik on sarnaselt mitmete teiste valdkondadega liikumas suunal, kus kõik tootelülid on ahelas võrdsed. Aus kaubandus. See oli samuti põhjuseks, miks just nüüd tundus sellise festivali korraldamise jaoks õige aeg.

Mis kohvifestivali eesmärk on?

Laiem eesmärk on kohvikultuuri arendamine Eestis. Teadlik tarbimine, uued maitsed, seadmete kasutamine – huvitatud publikule kohvisaladuste avamine, mida erialane ringkond juba ammu omab. Ühes katlas segunevad kohalikud röstijad, kohvikud, maaletoojad, sidusalad ning fännid.

Millistel muudel kohvifestivalidel sa käinud oled? Mis nendest eredamalt meeles on?

Minu kogemus teiste festivalidega näitab, et üldiselt on ikka fanaatikud koos. Festivalide külastajad suhtuvad sellesse valdkonda kirega - tunnevad huvi, lähevad sisusse, süvenevad ja naudivad. Seda oli tunda möödunud aastal ka esimesel Tallinn Coffee Festivalil. Erinevas vanuses külastajad uurisid erinevate kohvide ja teede detaile.

Festivalid on maailmas populaarsed ja see ei üllatagi. Kui fookus on kuumadel jookidel, siis see teema kõnetab inimesi. Valdkond võimaldab „mängimist“ ning põnevat tootearendust ja seda nii tooraine kui ka seadmete puhul. Külastades trendikaid kohvikuid on näha, et kohvimasinast on saanud sisekujunduselement. Tallinnaski näeb üritusel huvitavaid masinaid ehk valdkonna tippteoseid, mille eest tuleb välja käia keskmise auto hind.

Kohvifännid on positiivse suhtumisega seiklev rahvas - igal festivalil on palju külastajaid ka välismaalt. Ka Tallinnasse on sel reedel ja laupäeval tulemas palju baristasid lähiriikidest. Ise olen külastanud Berliini, Amsterdami, Helsingi ja Vilniuse kohvifestivale. Viimane sai muide eelmisel aastal Eesti festivalilt inspiratsiooni suurteks muudatuseks. Kõige eredamalt on meeles Budapesti kohviüritus, kus olin ka vabatahtlikuks. Näiteks aitasin tulevasele latte art meistrile kohviveskit ette kanda.

Budapestis hoidsin esimest korda ka käes paarisajaleheküljelist kohvivee temperatuurile pühendatud raamatut. Seal oli näha fanatismi taset, mille puhul hakkad juba kahtlustama hullust. Aga hulluse ja geniaalsuse vahe ongi väike.

Keda kohvifestivalile ootate?

Kohvifestivali külastaja on toiduvaldkonna huviline ehk foodie. Ta on harjunud käima kohvikutes, ta on avatud proovima uusi lahendusi ja maitseid - näiteks on nõus ootama 5+ minutit, kuni valmistatakse Chemexiga kohvi. Seega võib tegemist olla nii tudengitega, kes chillivad kohvikutes või hoopis eakamate prouadega, kes sõbrannadega kohvi ja kooki naudivad.

Lisaks oivalisele kohvile on festivalil esindatud suur valik seadmeid ja vahendeid restoranidesse ning kohvikutesse, seega saavad oma kohvi- ja teeseadmeid uuendada ka ettevõtted.

Kas tulla võivad ka need, kes igapäevaselt kohvi ei joogi? Mis kohvifestivalil lisaks kohvimaitsmisele veel teha saab?

Kui kohvi ei joo, siis teed ju ikka jood? Kohvifestivalil on esindatud suur hulk teetootjaid. Aga ka brände, kes kohvi hoopis muul viisil kasutavad – näiteks kodumaine ilubränd Taas Beauty on oma toodetes kasutanud kohvikute jääkprodukti ehk kohvipaksu. Üritusel saab ka testida oma lõhna- ja maitsemeeli…

Festivalile tasub tulla tervikliku atmosfääri pärast. Alustades sellest, et kogu maja on kohviaroomi täis. Nii et järgmised paar üritust Kultuurikatlas on kindlasti veel sama aroomiga. Osalevad ettevõtted panustavad eripärastesse stendilahendustesse ning festivali õhkkond on tänu Kultuurikatla unikaalsele arhitektuurile täiesti omalaadne. Ning leidub veel põnevaid tegevusi - millisel teisel festivalil saab sättida soengut või piirata habet? Ma usun, et üritus on väga Insta-friendly, nii et kindlasti saavad külastajad luua ägedat sisu oma sotsiaalmeediasse 

Kihvt on ka see, et üritusele on tulemas mitmed tuntud valdkonna välisspetsialistid – brändide saadikud. Kindlasti on huvitav kuulata nende kogemusi ja toodete põnevat ajalugu.

Kuhu sa festivali programmist ise kindlasti jõuda proovid?

Kindlasti võistlustele. Cuppingu puhul on naljakas vaadata, kuidas kohviprofid kohvi luristavad. Latte arti juures on ilus vaadata, kuidas imekombel tekivadki kujundid kohvi peale. Ja see ei ole „lihtsalt“ süda, mida valatakse. Licor 43 kokteili- ja kohvivõistlust on huvitav jälgida, kuidas shakerid välguvad.

Aga soovitan külalistel varuda aega. Tallinn Coffee Festivalil on kohal pea kõik Eesti turul tegutsevad tegijad. Festival toimub kolmel korrusel - tunni ajaga seda üritust läbi ei jookse, kuigi kohvi võib anda võimsa energiahoo. Soovitan vahepeal kohvikus jutustada, „rahuneda“ ja siis edasi uudistada.

Tallinn Coffee Festival toimub 27. ja 28. aprillil Tallinna Kultuurikatlas.