Tema enda jaoks on see aeg olnud väga tihe ja täis erinevaid väljakutseid. Näiteks on tema meeskonnaliikmete arv selle ajaga mitmekordistunud. Kui viis ja pool aastat tagasi oli seal vaid üks inimene, siis nüüd kuulub Maxima brändijuhi tiimi tema enda kõrval veel viis inimest. Seal on nii kaubandusturundus-, sotsiaalmeedia- ja brändi turundusspetsialistid, aga ka kujundajad. Vaik võimaldab oma meeskonnaliikmetele vajaduse korral ka paindlikku tööaega.

Kogemus, mida saab vähestest ettevõtetest


Vaiki sõnul oli tema enda jaoks ettevõttes pöördepunktiks 2018. aasta lõpp, 2019. aasta algus. „Siis hakkas minu jaoks põnev aeg – mulle tuli rohkem tööülesandeid, vastutust ja mu tiim hakkas kasvama,“ kirjeldab ta. Maxima brändijuht märgib, et ettevõtte suur pluss on ka see, et niipea kui hakkad igavust tundma ja mugavustsooni jääma, tuleb ettevõttes mingi muudatus, mis võimaldab uusi asju proovida.

„Selle viie ja poole aasta jooksul on meil olnud väga erinevaid perioode – on olnud aastaid, kus oleme teinud ka 80 erinevat kampaaniat. See on meeletu kampaaniate maht, mida on võimalik ühe aasta jooksul üldse ära teha,“ ütleb Vaik. Ta lisab, et enamik Eesti ettevõtteid teevad aastas pigem vähe kampaaniaid, mistõttu on Maxima ambitsioonikale ja kirglikule turunduse armastajale hea koht, kus õppida, areneda ja saada hulganisti väärtuslikke kogemusi.

„See on ka see, mis mind ennast on siin kõik need aastad hoidnud, töö siin on väga mitmekülgne – ma olen saanud teha seda, mis mulle meeldib, töö ise pakub pidevalt uusi väljakutseid ja sa saad uusi asju katsetada,“ rõhutab Vaik. Tema sõnul toetab seda kõike ka ettevõtte kultuur, mis tõstab esiplaanile vastutuse võtmise, pakub võimalusi enesearenguks ja loob head karjäärivõimalused neile, kel endal on teotahet.

Sellega on 100% nõus ka Maxima Eesti personalipartner Tatjana Peršina (30), kes on jaeketis töötanud ligi aasta aega. „Sattusin ma Maximasse väga juhuslikult – ega ma ei plaaninud siia tulla –, aga Maxima on suur ja huvitav ettevõte, kus on väga palju võimalusi,“ põhjendab Persina, miks ta otsustas pärast kümmet aastat toitlustussektoris jaekaubandusse liikuda. Tema sisseelamist lihtsustas see, et ta võeti meeskonna poolt väga hästi vastu.

Võimalus võtta initsiatiivi seal, kus ise tahad


Selle vähem kui aasta ajaga, mis ta on Maxima Eesti peakontoris Tallinnas töötanud, on ta saanud juba vedada erinevaid suure haardega personaliprojekte – alates sisekoolituste läbiviimist hõlbustava e-õppe platvormi Coursy käivitamisest ja partnerpakkumiste koondamisest kuni ettevõttesisese värbamisportaali käivitamise ning Ukraina põgenike ja muu välistööjõu värbamiseni välja.

„Kuna Maxima on suur – sa töötad ikkagi ettevõttes, kus on ligi 4000 inimest –, siis sul on palju võimalusi juurutada erinevaid projekte. Siin on inimesi, kellele neid projekte pakkuda, ja on raha, et neid ellu viia. Siin on vaid üks reegel: küsi – ja sa saad,“ räägib Peršina. Teda ennast motiveerivad Maximas väljakutsed ning kiire töötempo. „Kiire töötempo on alati parem kui aeglane, sest see hoiab sind alati liikumises,“ rõhutab ta.

Tatjana Peršina

Ka hindab Peršina seda, et tegu on väga mitmekesise ettevõttega, kus on väga palju erineva kultuuritausta, kogemuse, iseloomu ja tegevusviisiga inimesi. „On neid inimesi, kes on pigem vaiksed, neid, kes on alati tõsised, ja siis on neid, kes alati naeratavad, ja neid, keda on kuulda teise kontori otsa,“ kirjeldab ta. Kontori õhkkond on tema hinnangul üldiselt hea, seda tänu töökatele personalitöötajatele ja üksteist toetavale töökultuurile.

Peršina töötab Maximas personalijuhi Lea Kimberi (51) meeskonnas. Juba enne Maximasse tulekut oli tulevane juht talle konverentsidelt silma jäänud ja inspireerinud lugudega sellest, millise kiiresti kasvava ettevõttega on tegu. Kimberi sõnul on Eesti üks suurimaid jaekette väga naistekeskne ettevõte. Naiste osakaal Maxima ligi 3700 töötaja seas Eestis on väga suur – ligi 76% ettevõtte töötajatest on naised.

Väga naistekeskne ettevõte


„Praktiliselt kõiki meie kauplusi juhivad naised, ainult kahel kauplusel 84-st on meessoost juhataja. See on ka arusaadav – kaubandus on olnud enamasti naiste pärusmaa,“ sõnab Kimber. Nii on Maxima kaupluste juhatajatest ligi 98% naised, veel aasta tagasi oli see osakaal 96%.

Naiste osakaal on suur ka Maxima Eesti logistikakeskuses, kus töö on füüsiliselt kõige raskem. Seal töötab sellest hoolimata 122 naist, kes moodustavad ligi 38% kõikidest kesklao töötajatest. „Lisaks kaupluste juhatajatele on ka suur osa Maxima Eesti juhtidest naised – naisjuhtide osakaal on ligi 74% ja ka kontoris on naiste osakaal tuntav, neid on 69%,“ lisab Kimber.

Maxima Eesti personalijuhi sõnul on rõõmustav, et naised on ettevõttele ja kaubandusvaldkonnale väga lojaalsed, kuna kümme või enam aastat on Maximas töötanud 406 naist. Naisi jagub pea kõikidesse ametitesse, mida Maximas on kümneid erinevaid. Mõned neist ametitest said ka eespool lähemalt tutvustatud.

Kuna Maximas on kõikidel võrdsed võimalused hoolimata soost, vanusest, rahvusest või haridustasemest, on kõige vanem naistöötaja 80-aastane ja kõige nooremad on 16-aastased, kes töötavad väiksema koormusega kooli kõrvalt. „Noorte jaoks teeb töökoha atraktiivseks paindlik töögraafik ning vanemad inimesed rõõmustavad kindlasti tööl pakutava tasuta sooja lõuna üle,“ ütleb Kimber.

Loe hiljem
Jaga
Kommentaarid