Surimitooteid valmistatakse jaapanlaste väljatöötatud ja täiustatud tehnoloogia abil. Selle tooraine töötlemisel on väga oluline, et kala oleks värske, mistõttu valmib surimi tavaliselt kalatöötluslaevadel või maismaal asuvates tehastes kohe pärast kalapüüki. Esmalt roogitakse kala, saadud filee hakitakse ja uhatakse mitu korda puhta külma veega üle. Nii säilib valges surimimassis see, mis on kalas kõige väärtuslikum – väga kvaliteetsed vees lahustumatud valgud. Surimitootjad naljatavad, et surimipulgas on rohkem kala, kui kalas endas. Ühe kilo surimi valmistamiseks vajatakse koguni 4–5 kilo kala!

Vičiūnai Groupi toote- ja tehnoloogiaarendusjuhi Loreta Stonkienė sõnul on surimi väga valgurikas ning see toode sisaldab ka kõiki inimesele vajalikke aminohappeid. Lisaks sobib surimi suurepäraselt kolesterooli ja küllastunud rasvhapete sisalduse vähendamiseks toidus, muutes selle samas valgurikkaks.

Kalavalgu kasulikkus meie kehaled

Surimitooted on kvaliteetsete valkude allikas, sest surimi on valmistatud avamerelt püütud värskest valge lihaga kalast: merluusist, tursast jm.

Toitumisspetsialistide sõnul on valge lihaga kala madala kalorsusega ja kergesti seeditav ning tekitab ka kiiresti täiskõhutunde. Täiskasvanutel soovitatakse tarbida 2–3 portsjonit kala (üks portsjon – umbes 150 g) nädalas. Surimitooted annavad hea võimaluse oma toitu kehale kasulike valkudega rikastada.

Surimitooted ei sisalda kolesterooli, sest surimi valmistamisel eemaldatakse kalast rasvad – seega on see sobiv toode ülekaalulistele või dieeti pidavatele inimestele. Näiteks on 100 g surimipulkade energiasisaldus ​​100 kcal, datlitel on see 277 kcal ja ühel keskmise suurusega avokaadol 322 kcal.

Teadlased rõhutavad kala vaieldamatut kasulikkust tervisele. Kalas sisalduvad ained reguleerivad kolesteroolitaset ja vere glükoosisisaldust, aitavad kaitsta keha südame-veresoonkonnahaiguste ning diabeedi eest.

Surimitooteid, millest tuntuimad on surimipulgad, võib süüa snäkina ja võileival, kuid nendest saab teha ka maitsvaid toite. Vaata retsepte siit!

Loe hiljem
Jaga
Kommentaarid