Kui kollageenisisaldus nahas on piisav, siis on nahk elastne, terve ja sile. Samuti hoiab see naha niisutatuna ning kiirendab rakkude uuenemist. Kui aga nahas on kollageeni vähe, hakkab terve ja särav jume kaduma ning ilmnevad esimesed kortsud. Aja möödudes kortsud süvenevad ning nahk muutub üha kuivemaks ja hapramaks.

Kollageeni leidub nüüd juba pea kõikides kreemides ning seda müüakse toidulisandina, aga kõige lihtsam, kiirem ja efektiivsem viis oma kollageenivarude täiendamiseks on seda toidust saada.

Üheks rikkalikumaks kollageeniallikaks on loomade või lindude kontidest keedetud puljong. Kollageen on peamine aine, millest moodustuvad luud, nahk, kõõlused ja sidemed. Seega pole ime, et liimi keedeti vanasti just loomade nahast ja kõõlustest — need sisaldavad rohkesti kollageeni. Puljongi keetmisel eraldub sealne kollageen keeduvette ja ohtralt kollageeni sisaldava puljongi tunneb ära selle järgi, et pärast jahutamist see tarretub. Ka želatiin, mis kujutab endast keedetud loomset kollageeni, sisaldab hulgaliselt aminohappeid, mis on kollageeni tootmiseks kehale vajalikud.

Kollageeni tootmist soodustavad muna, liha, juust, soja, mustikad, kirsid ja vaarikad, maasikad, paprika, goji-marjad, kanaliha, kala, austrid, rohelised köögiviljad nagu spinat, roheline salat, kapsas, brokoli ja kurk. Vitamiinidest kaltsium, magneesium, D-vitamiin ja eriti C-vitamiin.

Keha on võimeline ise kollageeni tootma. Üksnes vananedes väheneb organismi võime seda teha. Samas, esimesed vananemise tunnused hakkavad ilmnema juba 25–30-aastaselt. Kollageeni tootmist vähendab ka liigne päevitamine ning solaariumikülastustest saadud ultraviolettkiirgus. Samuti intensiivistab kollageenikadu suitsetamine, sest see vähendab naha niiskustaset ja verevarustust. Kindlasti peaks vältima liigset suhkrutarbimist. Suhkur ja rafineeritud süsivesikud kahjustavad kollageeni struktuuri. Selle tulemusena ei ole nahk nii elastne ning soodustub kortsude teket.

Kõige rohkem sarnaneb inimese kehas leiduva kollageeniga merekollageen, mis läbib kergesti sooleseina, jõuab kiiresti kudedesse ning imendub kehas kuni 1,5 korda tõhusamalt kui sea või veise kollageen.