Kõige lihtsam on oma järgmise päeva toidukorrad juba eelmisel päeval ette planeerida ja mõelda, kas mul on võimalus süüa lõunat koolis, kus ja millal võiksin süüa vahepala, ning vastavalt sellele võtta kaasa nii mitu toidukarpi kui vaja.

Igaüks saab midagi ära teha

Lisaks sellele, et oma toidu kaasa võtmine on tervislik, on see ka taskukohane ja keskkonnasõbralik. Mõtle, kui palju pakendeid jääb tarbimata, kui teed oma toidu kaasa! See aitab sul oma ökoloogilist jalajälge oluliselt vähendada. Tähtis on mõista, et keskkonna heaks saab igaüks midagi ära teha. Ja kui veel valid igapäevaseks liiklusvahendiks kas bussi, jalgsi käimise või ratta, oled juba keskkonnasäästlikkuse mõttes paljudele eeskujuks, rääkimata tervislikkusest.

Pööran päris palju tähelepanu ka oma lõunakarpide materjalidele. Tahan, et need oleksid keskkonnasõbralikud ja ka mulle endale tervislikud. Seepärast vaatan alati, et mu lõunasöögikarp oleks vähemalt BPA-vaba. Loomulikult on mul olemas ka ilusaid lõunasöögikarpe, mis on klaasist. Need meeldivad mulle eriti, kuid kui kotis on juba palju kooli- ja trenniasju, siis jääb klaaskarp natukene raskeks.

Nipid ja trikid

Pikaaegse söögi kaasapakkijana on mul jagada ka mõningaid toimivaid nippe, mis aitavad toidul kauem värske püsida. Näiteks röstin hommikul kodus võileiva rösteris ära või panen selle mõneks minutiks ahju. Nii saab leib mõnusa krõbeda kooriku ja maitseb hiljem eriti hästi. Kui vähegi võimalik, panen määrded eraldi väikesesse topsikusse. Selliseid müüakse pea igas supermarketis.
Mõnikord on mul võimalus süüa lõunat kohas, kus on olemas ka köök. Sellisel juhul võtan alati näiteks tomati tervena kaasa ja tükeldan alles kohapeal. Miks? Sest siis on maitse värskem ja tomatis säilib ka rohkem C-vitamiini. C-vitamiin on nimelt selline aine, mis hakkab õhuga kokkupuutel hävinema. Ja sellisel viisil käitudes saan köögiviljadest rohkem kätte. Samal põhjusel jätan ka õuna koorimata ja tükeldamata ning võtan lihtsalt tervena kaasa.



Minu lemmikud


Väga hea variant on teha kaasa näiteks täisteravõileib – see annab meile vajalikke vitamiine, mineraalaineid ja kiudaineid selleks, et kõht püsiks kauem täis.
Minu lemmikvõileib, mida ikka kaasa meeldib teha, valmib näiteks paari minutiga:
Avokaado-munavõileib

Fazeri Südamesepik täistera
• 1 küps avokaado
• Keedumuna
• Tomativiilud (soovi korral lisa peale sidrunipipart)
• Pisut sidrunimahla
Rösti sepiku(d) ära, tee avokaado kahvliga pehmeks kreemiks ja pigista peale pisut sidrunimahla. Keeda muna. Soovi korral jäta see seest kergelt pehmeks. Määri avokaado sepikule ja viiluta muna sinna peale. Lõpuks lisa tomativiilud ja voilà!

Vahelduse mõttes teen teinekord kaasa ka seda:
Ahjuvõileib suitsukana ja juustuga

Fazeri Kodu rukkileib
• Merevaik
• Juust
• Soovi korral suitsukanakuubikud
• Tomat
Määri Merevaik leivale ja lao peale juustuviil, soovi korral singiviilud. Lõigu tomat peenikesteks viiludeks ja laota sinna peale. Lõpuks lisa maitseained. Aseta võileivad umbes 10 minutiks 180-kraadisesse ahju.

Nagu näed, ei ole selleks vaja imetrikke teha, et oma energiataset tõsta ja rohkem jõuda. Lihtsalt natuke planeerimist!