Küsimus on koosolemises, mitte uuenduslikkuses
René Redzepi

Innovaatilise gastronoomia lipulaev Noma naaseb tavapärase äritegevuse juurde kõige varem juulis. Vahepeal on peakokk René Redzepi otsustanud pöörduda uue kiirtoidu kontseptsiooni poole. Külalised plaanitakse restorani territooriumil istuma paigutada sotsiaalselt distantsi piiritlevatele piknikutekkidele.

"Me ei pea oma eripära väljatoomiseks valmistama marineeritud sipelgaid toorete porganditega," ütles restorani peakokk ja omanik René Redzepi ajalehele LA Times. "Hetkel on tähtsam koosolemine, mitte innovatsioon."

Taani valitsus oli üks esimesi, mis võttis kasutusele väikeettevõtete, sh restoranide abistamiseks mõeldud rahastusprogrammi. Perioodil 18. maist 8. juulini kaetakse Noma fikseeritud kulud 80 protsendi ulatuses.

Kui tavaliselt võtab Noma päevas vastu vaid mõnikümmend õnnelikku külalist, siis burgeri kontseptsioon võimaldab neil neljapäevast pühapäevani teenindada 500 inimest päevas.

Redzepile pole võõras Noma kontseptsiooni muutmine. Ta sulges 2017. veebruaris esialgse Noma, et kolida see praegustesse ruumidesse. 2017. aasta kevadesse jäi ka Mehhikos asuva Noma pop-up restorani avamine, ent burgerite pakkumine on Redzepi jaoks uus kogemus.

"See on meie jaoks kaardistamata võimalus," ütles Redzepi. "Meile on öeldud, et võiksime müüa 1000 burgerit päevas. Võib-olla on see nii, kui turism oleks võimalik, aga keegi ei tea tegelikult."

Rõõmustada saavad nii lihaarmastajad kui ka taimetoitlased. Esimestele pakutakse burgerit, mis koosneb veise kuivlaagerdatud kõhuäärest valmistatud steigist, fermenteeritud lihast valmistatud kastmest, Cheddari juustust, punase sibula viiludest ja kohapeal valmistatud majoneesist. Burgerite juurde pakutakse veini.