USA-s asuva Cornelli ülikooli teadlased tegid kindlaks, et kuum šokolaadijook on tervisele kasulik, kuna sisaldab rohkesti taimseid fütotoitaineid flavonoide. Flavonoidid on tugevad antioksüdandid, millele omistatakse vähki ennetav ning südamehaiguste ja mitmete teiste haiguste riski vähendav toime.

Uuringu järgi sisaldab kuum šokolaad rohkem antioksüdante kui näiteks punane vein või roheline tee.

Antioksüdandid on kehale elutähtsad, sest aitavad ennetada rakukahjustusi ja haigusi, võideldes vabade radikaalidega. Vabad radikaalid on molekulid, mis on väga reaktsioonivõimelised. Nad tekitavad reaktsioone, mille tulemusel tekib suur hulk uusi vabu radikaale.

Vabad radikaalid muutuvad ohtlikuks, kui nende tasakaal on rikutud. Nad kahjustavad rakke ning võivad seeläbi põhjustada mitmeid haigusi ja kiirendada vananemisprotsessi.

Kakaopulber sisaldab rauda, tsinki, magneesiumit ja kaaliumit, kaltsiumit ja vaske ehk mineraale, mis toetavad kehas olulisi funktsioone, kandes laiali hapnikku, aidates reguleerida veresuhkru taset, toetades lihaste kasvu jne.

Ehkki kuuma kakaod ja šokolaadi seostatakse tavaliselt hubase olemisega, näiteks diivanil mugavalt pleedi all või lõkke ääres juues, mõjuvad nad hästi ka koos erinevate toitudega. Kuigi kakao ei sobi kõigega kokku, pakuvad siiski teatud soolased, magusad ja hapukad toidud suurepäraseid võimalusi kakao ja šokolaadijoogi meeldivaks sidumiseks.

Soolased toidud sobivad hästi šokolaadi intensiivset magusust tasakaalustama, kuid vältige rasvaseid soolaseid suupisteid, sest need on vastuolus kakao rikkaliku maitsega. Kaaluda võiks šokolaadisõbralike vürtside, näiteks tšillipulbri, cayenne'i või kaneeli lisamist šokolaadijoogile.

Ka magusaid toite saab kuuma šokolaadiga mõõdukalt siduda. Üldiselt moodustavad kuuma šokolaadiga ja kakaoga parimad kombinatsioonid erksa maitsega maiustused, näiteks piparmündikommid. Huvitava maitsekombinatsiooni annavad ka suhkrustatud sidrunikoored.

Hapukad toidud sobivad samuti kuuma šokolaadiga ja kakaoga hästi kokku, tuues esile šokolaadis oleva magususe ning värskendades samas suu. Suurepärane valik on kõik hapud tsitrusviljad, näiteks apelsinid, sidrunid, mandariinid. Samuti murakad, vaarikad, maasikad ja muud poolhapud marjad.