“Seitse aastat küpsenud Põltsamaa Kuldne on meie uus täidlase aroomi, kuldse värvuse ja tugeva karakteriga aastakäigu ehk vintage vein, mis tuli erakordselt hästi välja,” ütles Põltsamaa Felixi turundusdirektor Marek Viilol. Põltsamaa Kuldset 2009 on villitud piiratud kogus – vaid 15 000 pudelit ehk üks vaat.

Eesti Sommeljeede Assotsiatsiooni president Kristjan Markii näeb uues aastakäigu Põltsamaa Kuldses suurt potentsiaali.

“See vein võib vabalt seista kedris veel 20 aastat, nii et soovitan: ostke vein ära, pange keldrisse või veinikappi ning tehke see eriti piduliku või tähtsa sündmuse auks lahti. Kusjuures soovitan hoida seda veini hoopis püsti!” ütles Markii uue veini degusteerimisel.

Markii sõnul sobib uus Kuldne õrnemate soolaste toitude juurde, nagu näiteks maksaroad ja pateé, mille juurde soovitab sommeljee lisada tükike magusat puuvilja.

“Selle veini värskusega saab kõige parema maitseelamuse just siis, kui pistad põske kord soolast, kord magusat ampsu,” lisas Markii.

Nii Põltsamaa Kuldset 2009, kui ka kõiki teisi uusi Põltsamaa veine villitakse värske kujundusega pudelitesse, mille autoriks on suur veini- ja toidusõber, Tallinnas resideeriv Rootsi reklaami- ja disainiagentuuri Satumaa Family Business kliendidirektor Gustaf Hertsius.

Põltsamaa veinitehase traditsioonid algavad aastast 1920 – tegemist on Eesti vanima kodumaise puuvilja- ja marjaveinide tootjaga.