Silverspooni tegevjuhi Marje Hallik-Wilsoni sõnul valisid nad välja erinevad kategooriad just seepärast, et ei peaks võrdlema õunu apelsinidega ja võistlus oleks ausam. “Nii on gurmeerestoranidel, aga pere- või rahvusrestoranidel ning kohvikutel ja pubidel võrdne võimalus ennast oma kategoorias proovile panna ja vääriliselt silma paista,” selgitas Hallik-Wilson.

Konkursil osalemiseks on toitlustusasutused oodatud ennast registreerima 30. maiks Silverspooni veebilehe kaudu www.silverspoon.ee. Konkursil osalemine on tasuta, kuid toitlustusasutused peavad võimaldama konkursi kohtunikele voucheri alusel tasuta õiguse kolmest käigust koosnevale einele; ühele kokteilile, veinipokaalile või õllele ja mittealkohoolsetele jookidele.

Silverspooni teeb eriliseks see, et konkursil on hindajateks väga erinevate eluvaldkondade ja maitseeelistustega inimesed ehk läbilõige Eesti ühiskonnast. “Hindajate hulgas on nii foodies’i, toidunautlejaid, aga ka lihtsalt sagedasi restoranikülastajaid. Nemad kokku hindavad just seda, mis on inimestel väljas söömisel oluline,” lisas Marje Hallik-Wilson.

Toitlustusasutuste külastamine ja nende hindamine toimub poole aasta vältel kevadest sügiseni, et hinnata ka hooajalisust. Kogu hindamisprotsess on anonüümne ning kõik hindajad peavad täitma põhjaliku, 50 küsimusega ankeedi, mis edastatakse sõltumatule audiitorile firmasse PriceWaterhouseCoopers. Kõik konkursil osalevad toitlustusasutused saavad hiljem ka hindajatelt reaalset tagasiside. Silverspooni konkursi võitjad kuulutakse välja 2016. aasta sügisel.

Silverspooni konkurssi korraldavasse meeskonda kuuluvad Marje Hallik-Wilson, Joakim Helenius, John Wilson, Mahesh Ramnani ja Anders Hedman. Konkursi patroon on Eesti Gastronoomia grand old man Dimitri Demjanov.

Silverspooni konkurssi toetavad Rimi, Prike, audiitorfirma PriceWaterhouseCoopers, Advokaadibüroo Sorainen ja disainistuudio Nope.

MTÜ Gastronoomia Auhindade Eesti Selts loodi 2004. aastal eesmärgiga edendada ja premeerida kulinaarseid saavutusi Eesti toitlustusmaastikul.