Halba õnne on kiirtoiduketil olnud Jaapanis viimastel aastatel küllaga: nimelt on leitud nende toitudest nii hambaid kui plastikut, lisaks sellele tuli välja, et maailma kõige tuntum toidukett on pakkunud oma klientidele Jaapanis "parim enne"-ajast mööda läinud Hiinast imporditud kanaliha. Lihtsamaks ei teinud McDonald'si olukorda ka neid tabanud kartulite puudus, mis tähendas, et firma pidi oma restoranides hakkama friikartuleid kupongide alusel ja jao kaupa müüma.
Uusima ekstravagantsusega ehk kahe erineva šokolaadikastmega friikartuleid hakkaski McDonald's pakkuma soovist oma mainele head teha ja äri uuesti tõusule keerata. Vaadates klientide huvi asja vastu tuleb tunnistada, et vähemalt Jaapanis on see toode hästi vastu võetud.
Sööjad on kommenteerinud uut kooslust kui mittemagustoitu, kuid ka mitte soolast toitu: väidetavalt komplimenteerib soolane kartul ilusti šokolaadi magusust ning tõstab seda esile.
Tokyo kiirtoidusööklates maksab portsion šokolaadikastmetega kartuleid umbes 2,8 dollarit ehk ca' 2,5 eurot.
Vaata “Makku Choco Poteto” nime kandvate šokolaadifriikartulite reklaami Jaapanist: