Coca-Cola prahti leiti kogu uuringualalt kokku rohkem kui PepsiCo ja Nestlé prügi kokku. Coca-Cola kirjadega tuvastati 13834 plastikutükki, PepsiCo märkidega 5155 ja Nestlé kirjadega 8633.

Uuringu aitavad läbi viia 15000 vabatahtlikku üle kogu maailma. Eelmisel aastal koguti kokku 346,494 tükki plastikut, millest 63% oli peal äratuntav firmamärgis.

Organisatsioon Break Free From Plastic, kes edetabelit igal aastal koostas, teatas oma raportis, et nimetatud kolm ettevõtet ei ole nende hinnangul mitte mingeid edusamme teinud, et plastikprügi vähendada, hoolimata sellest, et nad on juba kolmandat aastat uhkelt selle ebameeldiva edetabeli topis, vahendab The Guardian.

Miks me üldse plastikprügist räägime? Sest 2017. tehtud uuringust tuli välja, et koguni 91% plastikust ei töödelda ümber ning see lõpetab oma teekonna heal juhul kuskil prügilas, aga väga tihti hoopis looduses. Kõige rohkem leitakse loodusest ühekordseks kasutamiseks mõeldud ketšupi, kohvi ja šampoonipakendeid, järgnesid sigaretiotsad ja plastikpudelid.

Coca-Cola kõneisikud ei olnud muidugi neile omistatud tiitliga nõus, märkides vastulauses, et nad teevad kõvasti tööd selleks, et plastikreostust vähendada. Alles selle aasta algul sattusid nad kõva kriitikatule alla, kui väitsid, et nad ei saa plastikpudelitest mingil juhul loobuda, sest tarbija on nendega harjunud. Mõningaid samme on nad siiski astunud ja võtnud endale eesmärgiks, et aastaks 2030 jõuab iga nende tehasest välja läinud pudel ümber töötlemiseks nende juurde tagasi. 18s riigis on nad turule toonud ka 100% ümber töödeldud plastikust pudelid.

PepsiCo on lubanud 2025ndaks aastaks uue plastiku kasutusele võttu vähendada 35% ning Nestlé eesmärgiks on 2025ndaks aastaks jõuda nii kaugele, et 100% nende pakenditest on ümbertöödeldavad ja taaskasutatavad.