Ettevõte loodab nutikate riiulite abil suunata rohkem “õigeid“ tooteid “õigetele“ tarbijatele ning veenda kahtlejaid sooritama impulssoste, pakkudes ajastatud poesiseseid reklaame või kuponge. Selline strateegia aga surub inimestele senisest veelgi jõulisemalt peale kõikvõimalikke näkse ja rämpstoitu.

Mondelezi esindaja sõnul on nende eesmärk mõista, kuidas ostjad märkavad ja valivad nende tooteid poeriiulitelt: “Me saame niimoodi mõjutada inimese ostuotsust just talle suunatud pakkumistega – näiteks helireklaami või video kaudu, mis arvestavad ostja profiili ja tema ostukäitumisega.“

Teine Mondelezi esindaja, Richard Buino väitis, et klientide privaatsus on neile tähtis ja nutikas riiul ei riku seda. “See tehnoloogia tuvastab näojooni, et selgeks teha kliendi sugu ja tema umbkaudne vanus, aga ei salvesta fotosid,“ ütles ta ABC Newsile.

Ei ole kindlalt öeldud, kas kaamerad on ostjatele nähtavad, mis tekitab muret jälgimistegevuse pärast. Keskkonnaportaali Mother Nature Network esindaja Robin Sreeves ütles, et tarbijad peaksid teadma, millal nad on turunduskampaania sihtmärgid: “On oluline, et me oleksime teadlikud sellistest salakavalatest turundusskeemidest. On hea teada, kui sa oled sihtrühmaks valitud, sest see aitab sul teha teadlikke valikuid.“

Kuigi Mondelez International väidab, et nad aitavad vaid “õigetel toodetel õigetesse ostukärudesse jõuda“ on selge, et selline sekkumine inimeste igapäevaellu ja tarbimisvalikutesse tekitab kahtlusi.