Paanika võidefitsiidi teemal algas mõni kuu tagasi, kui üks ajaleht kirjutas olukorrast, kus Britannia regioon on peaaegu "võist tühi". Federation des Entrepreneurs de la Boulangerie tõstis ka häält ja süüdistas valitsust ükskõiksuses 38 000 pagari ning kondiitri vastu. Tunduda võib, et tegemist on äärmiselt "prantslasliku" probleemiga, kuid saiatooted on Prantsusmaal megaäri, mille igaaastane käive ulatub 8,5 miljardi euroni.

Piimatootjad annavad aga võipuudusele kaks seletust: esiteks mainitakse maailmaturul langenud nõudlust piimapulbri järele, mille tagajärjel on vähenenud ka selle kõrvalprodukti ehk piimarasvade tootmine. Just neid piimast välja filtreeritud rasvu kasutab võitööstus oma toodangus. Teise põhjusena toovad piimatootjad välja kliimamuutustest tulevad mõjud, mille tagajärjel ei anna lehmad enam nii rasvast piima kui varem.

Hirm on seda suurem, et ei teata, kuidas võidefitsiit ja kõrge hind võiksid mõjutada kõigi lemmikute croissant'ide hinda - moodustab ju või tervelt veerandiku selle saiatoote mahust.