Viimasel mõnel aastal on muutunud tavapäraseks, et restoranid on hakanud jootrahast loobuma ning hakanud kas lisama arvele väikest lisatasu või arvestanud jootraha juba toidu ja menüü hindadesse. Selle idee taga on soov mitte panna inimene restoranist lahkumisel ebamugavasse positsiooni, aga peamiselt selleks, et jagada jootrahatulu ausamalt ka nende töötajate vahel, kes otseselt teenindamisega ei tegele - nagu kokad, nõudepesijad, uksehoidjad ja nii edasi.

New Yorgis tegutsev suur restoranikett Union Square Hospitality Group on otsustanud hakata jootraha lisama menüüs leiduvatele toitudele ühtlaselt. Mitutkümmet restorani ja kohvikut pidav grupp serveerib igal nädalal 40 000 kuni 50 000 portsjonit toitu ning annab oma otsusega tugeva tõuke kogu sektori muutustele.

"Me kirjedalme seda kulu kui "lahkuse" või "vastuvõtu" kulu. Arvel on kliendi jaoks aga vaid üks lõplik rida. Sarnaselt nagu ostaks riidpoest mantlit või pükse, lõpphinnale enam midagi ei lisandu," sõnas Union Square Hospitality Groupi juht Danny Meyer New York Timesi vahendusel.

Põhjus, miks kaotatakse Union Square Hospitality Group restoranides ära jootraha ja asendatakse see ausama restoranitöötajate lisatasustamisega, tuleb sellest, et restoranid tahavad tõmmata ligi paremaid kokkasid ja teenindajaid, pakkudes paremat palka.

Vastupidiselt aga jootraha kaotamisele Suurbritannia kuulsa telekoka Jamie Oliveri restoranid tõusid äsja meediasse uudisega, et panevad kõikidele ettekandjatele kohustuse 20 protsenti või mingi kindla piirsumma oma jootrahast kanda igapäevaselt "ühiskassasse", seda isegi siis, kui töötaja ei teeninud päevaga rohkem kui etteantud piirsumma.