Hanami tähendab jaapani keelest otse tõlgituna lillevaatlust. Tavaliselt arvatakse, et grupiviisiline puuõite nautlemine sai alguse juba 8. sajandil, kuigi alguses olid tähelepanu all pigem ploomiõied.
Hanami tähendab jaapani keelest otse tõlgituna lillevaatlust. Tavaliselt arvatakse, et grupiviisiline puuõite nautlemine sai alguse juba 8. sajandil, kuigi alguses olid tähelepanu all pigem ploomiõied. Kuna jaapani kultuuris on traditsiooniliselt levinud uskumused, et looduses elavad paljud erinevad kamid ehk jumalused või vaimud, siis usuti, et ka sakura puudes peituvad kamid. Neile toodi kingitusi ning sake joomine puude all oli kui teatud moodi suhtlus jumalustega ning austusavaldus neile.

Hanami oli alguses vaid aristokraatidele lubatud ajaviide, kuid hiljem laienes see komme samuraidele ning peale seda ka tavainimeste hulka. Hanami tähendab küll lillede vaatlust, kuid põhiliselt tähendab see tänapäeval piknikku puude all ning toidu ja joogi nautimist. Tegelikult ongi hanami justkui ettekäändeks, sotsiaalselt aksepteeritud võimaluseks väljas koos pere või sõpradega kasvõi keset päeva pargis aega veeta ning head ja paremat maitsta. Tihtipeale võib parkides näha inimesi, kes istuvad sakura õitest kaugel ning ei paista eriti lillede vastu huvi tundvat. Küll aga on see suurepärane võimalus suhtlemiseks, vanade sõpradega uuesti kohtumiseks ning uute tutvuste loomiseks. Just kirsiõite all loovad paljud inimesed suhteid uute kolleegidega või koolikaaslastega.

Sakurate aeg on ka tootjatele väga viljakas ning tulus hooaeg. Luuakse suures koguses sakura-teemalisi jooke, sööke ning kõiksuguseid snäkke. Kuna jaapanlaste jaoks on tähtis ning mõtestatud konkreetsete aastaaegadega seotud toitude tarbimine.
Sakurate aeg on ka tootjatele väga viljakas ning tulus hooaeg. Luuakse suures koguses sakura-teemalisi jooke, sööke ning kõiksuguseid snäkke. Kuna jaapanlaste jaoks on tähtis ning mõtestatud konkreetsete aastaaegadega seotud toitude tarbimine, siis on ka sakura-teemaliste toodete ostjaid igal aastal piisavalt. Loomulikult on suur osa turustussihtgrupist ka välismaalased. Sakurast on saanud justkui bränd - kui kevadises meeleolus inimene poes mõtleb, millist rohelist teed osta, siis enamikel juhtudel valib ta selle pudeli, millel on kujutatud kirsiõisi. Sama võib öelda ka jäätise, õlu, kohvijookide ja isegi šokolaadi, kõrpsude ja küpsiste kohta.

Jaapani sakuraid tõlgitakse küll tihtipeale kui kirsiõied, kuid ei tasu arvata, et peale õitsemisaega valmiks puudel lugematul hulgal kirsse. Sakura puud toodi Jaapanisse Himaalajast ning need puud pole kunagi kandnud söödavaid vilju. Sellegipoolest müüakse sakura-maitselisi jooke ja snäkke. Sakura õied ise on söödavad ning neid kasutatakse traditsiooniliste jaapani maiustuste maitsestamiseks. Muidugi on paljudes toodetes kasutusel ka lihtsalt kirsi maitseaine.

Paljud tuntud brändid, nagu näiteks Starbucks, Mr. Donuts, Häagen-Dazs, Kit-Kat, Pepsi, Red Bull jne pakuvad spetsiaalseid sakura-teemalisi tooteid.
Paljud tuntud brändid, nagu näiteks Starbucks, Mr. Donuts, Häagen-Dazs, Kit-Kat, Pepsi, Red Bull jne pakuvad spetsiaalseid sakura-teemalisi tooteid. Piisab ka sellest, kui toidu kaunistamisel kasutada sakura temaatikat - paljud kevadised bento'd, ehk jaapani karpi pakitud toidukomplektid kasutavad roosasid värve ja lilleõie-kujulisi dekoratiivseid elemente, et müüa sakura-palavikus olevatele inimestele ka justkui sissesöödavat kevadet. Kuna jaapanlastele on pakend ning toidu välimus ülimalt oluline, siis tasub taoline nikerdamine ning aastaaja kohaselt pakendite muutmine ennast kindlasti ära. Võib tunduda, et tänapäeval on sakuratega seotud temaatika liigagi välimusele ning idee brändile orienteeritud, kuid teisest küljest lisab see toodetele juurde värvi ning rõõmsameelsuast, mis omakorda ka inimeste tuju mõjutab.
Jaga
Kommentaarid