Jaapanis algab töö- ja õppeaasta aprillis. See võib tunduda lääne inimesele harjumatu, kuid tegelikult on see seotud jaapanlastele omase mõtteviisiga, et loodus ja inimene on omavahel tugevalt seotud. Aprillis on kevad saanud sisse suure hoo ning samaaegselt uute õite ja taimede tärkamisega saavad ka tööle ja kooli minevad inimesed juurde uueks aastaks vajalikku energiat ja motivatsiooni.

Jaapani kevade ja uue aastaringi saabumise ülimaks sümboliks on sakura, ehk jaapani kirsipuud. Sakura võlu seisneb selles, et puu õitseb ära enne lehtepuhkemist, nii et on võimalik imetleda punast roosat õhulist lillemerd. Sakura püsib kaunites õites vaid umbes nädala (tavaliselt märtsi lõpust kuni aprilli alguseni) ning ka selle roosatoonilise õitemere lühike kestvus omab jaapanlaste jaoks teatud moodi sümboolset tähendust. Üsna pea peale õide puhkemist hakkavad sakura õite lillelehed puu küljest langema ning päevade möödudes lendab maa poole üha rohkem ja rohkem õisi, kuni sakura hooaja lõpupoole võib näha kuidas õhk on täis roosasid lillehelbeid justkui sajaks lund. See närtsivate ja surevate lillede ilu tähistab jaapanlaste jaoks nii kõigi asjade möödumist kui ka seda, et kaduvus ja ilu käivad tihtipeale käsikäes. Sakura on kui sümbol elule enesele, kaunis ning täis energiat, kuid alati kiiresti käest libisev.

Hanami tähendab jaapani keelest otse tõlgituna lillevaatlust. Tavaliselt arvatakse, et grupiviisiline puuõite nautlemine sai alguse juba 8. sajandil, kuigi alguses olid tähelepanu all pigem ploomiõied.

Hanami tähendab jaapani keelest otse tõlgituna lillevaatlust. Tavaliselt arvatakse, et grupiviisiline puuõite nautlemine sai alguse juba 8. sajandil, kuigi alguses olid tähelepanu all pigem ploomiõied. Kuna jaapani kultuuris on traditsiooniliselt levinud uskumused, et looduses elavad paljud erinevad kamid ehk jumalused või vaimud, siis usuti, et ka sakura puudes peituvad kamid. Neile toodi kingitusi ning sake joomine puude all oli kui teatud moodi suhtlus jumalustega ning austusavaldus neile.

Hanami oli alguses vaid aristokraatidele lubatud ajaviide, kuid hiljem laienes see komme samuraidele ning peale seda ka tavainimeste hulka. Hanami tähendab küll lillede vaatlust, kuid põhiliselt tähendab see tänapäeval piknikku puude all ning toidu ja joogi nautimist. Tegelikult ongi hanami justkui ettekäändeks, sotsiaalselt aksepteeritud võimaluseks väljas koos pere või sõpradega kasvõi keset päeva pargis aega veeta ning head ja paremat maitsta. Tihtipeale võib parkides näha inimesi, kes istuvad sakura õitest kaugel ning ei paista eriti lillede vastu huvi tundvat. Küll aga on see suurepärane võimalus suhtlemiseks, vanade sõpradega uuesti kohtumiseks ning uute tutvuste loomiseks. Just kirsiõite all loovad paljud inimesed suhteid uute kolleegidega või koolikaaslastega.

Sakurate aeg on ka tootjatele väga viljakas ning tulus hooaeg. Luuakse suures koguses sakura-teemalisi jooke, sööke ning kõiksuguseid snäkke. Kuna jaapanlaste jaoks on tähtis ning mõtestatud konkreetsete aastaaegadega seotud toitude tarbimine.

Sakurate aeg on ka tootjatele väga viljakas ning tulus hooaeg. Luuakse suures koguses sakura-teemalisi jooke, sööke ning kõiksuguseid snäkke. Kuna jaapanlaste jaoks on tähtis ning mõtestatud konkreetsete aastaaegadega seotud toitude tarbimine, siis on ka sakura-teemaliste toodete ostjaid igal aastal piisavalt. Loomulikult on suur osa turustussihtgrupist ka välismaalased. Sakurast on saanud justkui bränd - kui kevadises meeleolus inimene poes mõtleb, millist rohelist teed osta, siis enamikel juhtudel valib ta selle pudeli, millel on kujutatud kirsiõisi. Sama võib öelda ka jäätise, õlu, kohvijookide ja isegi šokolaadi, kõrpsude ja küpsiste kohta.

Jaapani sakuraid tõlgitakse küll tihtipeale kui kirsiõied, kuid ei tasu arvata, et peale õitsemisaega valmiks puudel lugematul hulgal kirsse. Sakura puud toodi Jaapanisse Himaalajast ning need puud pole kunagi kandnud söödavaid vilju. Sellegipoolest müüakse sakura-maitselisi jooke ja snäkke. Sakura õied ise on söödavad ning neid kasutatakse traditsiooniliste jaapani maiustuste maitsestamiseks. Muidugi on paljudes toodetes kasutusel ka lihtsalt kirsi maitseaine.

Paljud tuntud brändid, nagu näiteks Starbucks, Mr. Donuts, Häagen-Dazs, Kit-Kat, Pepsi, Red Bull jne pakuvad spetsiaalseid sakura-teemalisi tooteid.

Paljud tuntud brändid, nagu näiteks Starbucks, Mr. Donuts, Häagen-Dazs, Kit-Kat, Pepsi, Red Bull jne pakuvad spetsiaalseid sakura-teemalisi tooteid. Piisab ka sellest, kui toidu kaunistamisel kasutada sakura temaatikat - paljud kevadised bento'd, ehk jaapani karpi pakitud toidukomplektid kasutavad roosasid värve ja lilleõie-kujulisi dekoratiivseid elemente, et müüa sakura-palavikus olevatele inimestele ka justkui sissesöödavat kevadet. Kuna jaapanlastele on pakend ning toidu välimus ülimalt oluline, siis tasub taoline nikerdamine ning aastaaja kohaselt pakendite muutmine ennast kindlasti ära. Võib tunduda, et tänapäeval on sakuratega seotud temaatika liigagi välimusele ning idee brändile orienteeritud, kuid teisest küljest lisab see toodetele juurde värvi ning rõõmsameelsuast, mis omakorda ka inimeste tuju mõjutab.

Oma Maitse