Loomulikult on Berliinis toimuval messil külastajatest umbes pooled sakslased, kuid kuna tegemist on tänaseks siiski Euroopa juhtiva oma ala messiga, siis kasutusel siiski peamiselt inglise keel ja oma puuduliku saksa keele oskuse pärast jätsin pooleli vaid loengu Botanisti džinni taustast. Kuna messi fookuses oli lisaks veel Suurbritannia, siis inglise keele kasutus oli iseenesest mõistetav. Lisaks aitas fookus kaasa ka sellele, et äärmiselt rohke oli erinevate džinnibrändide väljapanek, ja seda mitte vaid Briti saarelt, vaid kõikjalt üle kogu Euroopa.

"BCB toob kokku need, mis kuuluvad kokku - sisu baarmenide kogukonnale ja äri joogitööstusele. Nende kahe kombinatsioon on see, mis on BCB suure edu aluseks," ütles BCB direktor Petra Lassahn. See kombinatsioon meelitab kohale suured brändid oma väljapanekutega ja samuti külastajad. Kuigi enamik külastajatest on baarilettide tagant või baaride omanikud, oli tervelt viiendik külastajatest ka alkoholitööstusest. "Täiuslik segu ärist ja infost on olnud meie edu võtmeks juba kümme aastat," ütles BCB kaasasutaja Helmut Adam.

Kahe aastaga on esindatud ettevõtete hulk kasvanud 170lt 317ni - seega on mess kasvanud Station Berlin messikeskuses üha uutesse hallidesse ja ilmselt jätkuva kiire kasvu korral tuleb peagi otsida uut messikeskust Berliinis. Samas on asukoht külastajate jaoks äärmiselt mõnus - Station on tõesti endine jaamahoone millest on loodud tänapäevane messikeskus, samas säilitades omamoodi selle kergelt tööstusliku olemuse.

"Me olime siin esimest korda. Me oleme olnud Moskva, Düsseldorfi, Cannesi, Singapuri ja Hong Kongi messidel, aga see täiesti erinev ja väga värskendav. Berliin on omamoodi peegel Euroopa klubidest, baaridest ja restoranidest. Inimesed tulevad siia et saada uusi ideid oma äride jaoks. Atmosfäär on tore ja täiesti unikaalne," ütles Ilpo Sulkala, Soome firmast Shaman Spirits.

Ise süvenesime eelkõige alkoholitööstuse köögipoole teemadesse - mis on selle sektori ettevõtete edu allikaks, kuidas ehitada viinaköök: millega arvestada, kuidas koostada äriplaane ja eelarveid. Kui lisada veel võimalus tutvuda korraga veel kümnete ja kümnete tulevaste konkurentidega, kelle tooted täna Eestisse ei jõua, siis oli mess kindlasti tõeline õppereis. Aga lisaks õppetundidele on see platvorm loomulikult ka igasuguste põnevate katsetuste jaoks ideaalne.

Mitmed Hollandi viinaköögid esitlesid geneveresid - džinni eelkäijaks olnud jooki, mis on endiselt populaarne eelkõige Hollandis. Rutte Distillery tõi saali 1690ndatest olnud originaalse genevere pudeli ja pakkus maitsta jooki mis oleks võinud seal sees olla - täna valmistatud jooki vana retsepti ja vanu kombeid järgides. Aga sellest rohkem juba järgmises loos.