Iivi Saar lisas, et kõige kurvem on see, kui klient elab lihtsalt põhjuseta oma halva päeva teenindaja peal välja, rikkudes lisaks enda tujule ka kellegi teise õhtu. „Õnneks jääb halba suhtumist klienditeenindajatesse järjest vähemaks, kuid arenguruumi selles osas siiski on. Head teenindust tuleks aga alati kiita ning suurepärast teenindajat kohelda nagu staari. Häid teenindajaid on meie ümber palju, aga tihtipeale me ei märka või tunnusta neid ning kiidusõnad unustame hoopis. Kui meid teenindavad aga staarid, siis kohtleme neid teistmoodi. Kiidame, tunnustame, pingutame kliendina ise ka rohkem ja ei ole nii kriitilised.“

Blogija Merilin Taimre ehk Paljas Porgand rääkis, et on töötanud teenindajana väga pikalt. „Nii kui sain 18, läksin teenindajaks ning jätkasin ametit ka Austraalias elades. See töö on mulle alati meeldinud — just kolleegide ja klientidega suhtlemine, parima teeninduse pakkumine ning ka mälu treenimine. Teenindajana töötasin enne kokaks minemist pea 5 aastat.“

Merilin arvab, et vanadesse kingadesse astumine saab olema kindlasti väga põnev ning ta lausa ootab seda! Suurimaks väljakutseks peab ta seda, kuidas inimesed suhtuvad temasse teenindaja rollis nüüd, mil tema nimi pole päris tundmatu.

„Aastatega olen õppinud, et teenindusvaldkonnas ei eksisteeri ühepoolset suhtlust. Klient suhtub teenindajasse ikka peegeldades enamasti teenindaja käitumist. Kui teenindajal ei kao naeratus suult, ta on positiivne, naljatlev ja suhtlemisaldis, siis peegeldab seda vastu ka klient. Kui teenindaja on ükskõikne, hooletu ja ebameeldiv, siis suure tõenäosusega ei lahku ka klient parimas meeleolus, kaebab teeninduse üle ning tagasi samasse kohta võib-olla enam ei pöördu,“ rääkis blogija.

Merilini arvates ei tohiks teenindaja olenemata pahurast kliendist talle samaga vastata. „Professionaalne teenindaja ei lase klientidel oma tuju alla tõmmata, ei asu nendega vaidlusesse ja annab igal juhul alati oma parima. Teenindaja on võimeline ka kliendi meeleolu tõstma! Nii restorani kui ka ükskõik millist teist teenindusvaldkonda hõlmava asutuse külastuse kogemus oleneb minu arvates 75% ulatuses teenindusest. Toit, miljöö ja muu on teisejärguline.“

Merilinil on ka hea nipp selle jaoks, kuidas teha kindlaks, kas uus kaaslane on tore inimene — nimelt on parimaks näitajaks see, kuidas kaaslane suhtub teenindajasse. Olgu tegemist müüja, koristaja, klienditeenindaja või baarmaniga. „Kui kaaslane tervitab, naeratab, avaldab tänu ja viskab nalja, siis see näitab kohe ära, kas tegemist on siira, heatahtliku ja rõõmsa inimesega või mitte. Tema üleolev ja kalk suhtumine võõrastesse kandub kunagi üle ka sinule. Teinekord hoidke silmad lahti, kui lähete esimesele kohtingule!“

Viimsi Lyonis teenindavad külalisi 7.–11. jaanuarini kell 9.00–10.00:

Esmaspäev, 7. jaanuar: Andi Raig, Sky Plusi saatejuht

Teisipäev, 8. jaanuar: Sissi Nylia Benita, laulja, „Eesti otsib superstaari“ finalist, Eesti Laul 2019 poolfinalist lauluga „Strong“

Kolmapäev, 9. jaanuar: Nele-Liis Vaiksoo, laulja, „Su nägu kõlab tuttavalt“ finalist

Neljapäev, 10. jaanuar: Paljas Porgand ehk Merilin Taimre, blogija, tervisliku elustiili propageerija

Reede, 10. jaanuar: iluhoolikud Anu Saagim ja Reet Härmat.