Arvatakse, et seller on pärit Vahemere-äärsetest riikidest, kus ka täna võib seda taime metsikult looduses kasvamas leida. Tänapäeval tuntakse leht-, vars- ja juursellerit, mis toitainete sisalduse poolest üksteisest oluliselt ei erine. Seller on ideaalne köögivili neile, kes soovivad kaalust alla võtta, kuna see on väga madala kalorsusega — selleri söömine ja seedimine kulutab rohkem energiat, kui see köögivili ise annab. Ühtlasi toetavad selleris sisalduvad kiudained head mikrobioota tasakaalu ja efektiivset ainevahetust.

Seller sisaldab väärtuslike toitaineid inimese organismile
Selleris leidub mitmeid tervisele kasulikke toitaineid ja mineraale: kaltsium, magneesium, fosfor, kaalium, folaadid, mangaan, lisaks on seller rikas nii A-, B6-, C-, K- kui ka riboflaviini ehk B2-vitamiini poolest. Samuti on erinevad sellerid head kiudainete allikaks ja sisaldavad märkimisväärselt antioksüdante.

Selleri söömine turgutab südame-veresoonkonna tervist
Seller sisaldab palju südame tervisele vajalikke toitaineid: kaltsiumi, magneesiumi, kaaliumi ja K-vitamiini. Nende toitainete vähene tarbimine võib organismis põhjustada ebakorrapärast südametegevust või lausa tõsisema südameprobleemi süvenemist, mis võib viia ka infarktini. Regulaarne selleri söömine aitab saavutada tervisliku kolesteroolitaseme ja mõjub positiivselt ka vererõhule.

Seller sisaldab palju K-vitamiini
Erinevatest toitainetest sisaldab seller kõige enam K-vitamiini ehk füllokinooni. K-vitamiin on rasvlahustuv ja inimese organism vajab seda mitmeteks protsessideks — see tagab vere hüübimise, suurendab veresoonte vastupidavust, mõjub valuvaigistavalt, tugevdab lihaseid ja luid ning aitab ennetada kognitiivse võimekuse langust. Mõned uuringud on tõestanud ka K-vitamiini efektiivsust vähkkasvaja ennetamisel.

LOE LISAKS:

Taimed, mis näevad välja nagu kehaosad, millele nad kasulikud on

9 koostisosa, millega muudad oma smuuti vastupandamatuks

Oma Maitse