Teadupärast on puder hommikueinena täisväärtuslikuks valikuks nii lastele, täiskasvanutele kui ka tulihingelistele trennitegijatele, kuid erinevate lisanditega on võimalik sellele tuntud hommikusöögile anda lausa supertoidu omadused.

Daily müügi- ja turundusjuht Tiiu Endriksoni sõnul laob päeva esimene toit vundamendi ülejäänud päevaks. Kui hommikueine ei ole täisväärtuslikult täitev, ei ole loota ka energialaengut ülejäänud päevaks. „Kuna näiteks kaerahelbepuder on tituleeritud lausa kodumaiseks supertoiduks, soovime juba koolieas lastele putrusid hommikumenüüdes tutvustada. Näiteks saab käimasoleva hommikusöögi kampaania ajal meie kohvikutes lisada putrudele vitamiinidest pungil marju ja kasulikke rasvhappeid sisaldavaid seemneid. Ühest küljest saab inimene muuta pudru just talle meelepäraseks. Kuid olenevalt inimese vanusest ja eesmärgist võimaldavad erinevad lisandid muuta hommikupudru veelgi võimsamaks kõhutäieks,“ selgitas Endrikson.

Koolitoitlustaja reastas kuus koostisosa, mille abil muutub hommikupuder igati täisväärtuslikuks eineks, hoiab kõhu pikema aja vältel täis ega lase energiatasemel langeda.

Seemned ja pähklid

Pähklid ja seemned on täiuslikud toiduained, sest sisaldavad hulgaliselt kasulikke rasvhappeid, proteiini ja kiudaineid. Samuti mõjuvad nad seedimisele ergutavalt, puhastavad soolestikku ning laevad keha pikaks ajaks energiaga. Pähkleid ja seemneid võiksid pudrule lisada nii suured kui väikesed. Olenevalt vanusest, tuleb pere noorimatele neid putrudesse segamiseks vajadusel purustada.

Munavalge

Unusta valgupulbrid ja lisa hommikupudrule hoopis munavalge. Munad sisaldavad vitamiine, seleeni, fosforit, kaltsiumit ja tsinki ning selle kõige juures on veel madala kalorsusega. Munavalge lisamisega annad kehale 15-20g valku. Lisaks kasulikele omadustele annab munavalge lisamine pudrule mõnusalt kreemja konsistentsi ning neutraalne maitse ei reeda nende sisaldust pudrus.

Marjad

Toidule ei saa omistada tervendavaid omadusi, küll aga aitab tervislik ja tasakaalustatud toitumine hoida eemal haiguseid ja neid ka leevendada. Inimorganism vajab vitamiine terve aasta vältel ja parimaks allikaks on kindlasti erinevad marjad. Viimased sisaldavad lisaks vitamiinidele veel mineraalaineid ja erinevaid fütoaineid ning on suhteliselt energiavaesed. Kõikide marjade kaloraaž saja grammi kohta jääb kuni 50 kcal juurde, mis on hulga vähem kui ühes šokolaadises kommis. Lisaks on neis ohtralt inimorganismile vajalikku C-vitamiini. Näiteks soovitusliku päevase koguse ammutamiseks piisab peotäiest sõstardest, paarist kibuvitsamarjast ja umbes kolmest kuni neljast supilusikatäiest astelpajumarjadest.

Kuna marjadel on magus-hapud maitseomadused, saab nendega pudrule ka särtsu lisada. Marjad on heaks viisiks muuta puder meelepäraseks ka väikelastele.

Maapähklivõi

Ilma lisatud rasvade, suhkrute ja soolata purustatud maapähklitest saadud kreemise tekstuuriga või sisaldab südamele kasulikke rasvu, samuti vitamiine, valku ja mineraalaineid. See toiduaine aitab ennetada südamehaiguseid ning väidetavalt ka vähki ja II tüüpi diabeedi teket. Lisades neljaliikmelise pere pudrupotti kaks supilusikatäit maapähklivõid, on lõpptulemuses 8 g valku ja kuni 3 g kiudaineid. Lisaks aitab maapähklivõi muuta veega keedetud pudru tekstuuri kreemiseks.

Magustajad

Kes jumaldab magusaid hommikuputrusid, kuid soovib kaalunumbril silma peal hoida või muul põhjusel lisatud suhkru tarbimist vähendada, võib proovida putru magustada suhkru asemel mee või agaavisiirupiga, särtsuks pisut kaneeli. Veelgi tervislikum on aga küpse banaan. Tükelda või vajuta kahvliga peeneks ning sega pudru hulka. Lase minut keeda ja serveeri. Banaan annab hommikueinele kreemise tekstuuri ja hoiavad ära pärastlõunased isud. Neis troopilistes viljades leidub ka kaaliumit, mis on kasulik kõrge vererõhu korral.

Kakao

Šokolaaditahvel pista kohe kappi tagasi, selle koht pole pudrus! Soovitame hoopis varuda koju toorkakaod, mis ei ole magustatud.

Kakao on võimas toiduaine, sisaldades tumedast šokolaadist neli korda rohkem antioksüdante ning isegi mustikad jäävad sellele supertoidule kahekümnekordselt alla. Teadlased usuvad, et toorkakaos peituv proteiin, kaltsuim, karoteen, magneesium, falvonoidid ja teised kasulikud ained aitavad langetada kolesteroolitaset, parandada südametegevust ja vähendada vähiriski. Kakao suudab tõsta serotoniini taset organismis, mis omakorda mõjutab meie emotsioone ja tuju. Kuna kuumutades kaotab kakao palju oma kasulikest omadustest, sega see pudru sisse vahetult enne serveerimist. Korralik energialaeng ilma oluliselt suurema kaloritehulgata on tagatud!

KingitusOma Maitse