Mida silmas pidada?

Üldiselt oskab hea catering’i pakkuja ise küsida vajalikke küsimusi, kuid sellest olenemata on vaja läbi mõelda mõned olulised nüansid. „Et saada võimalikult vajadustele vastav pakkumine catering ettevõttest tuleb tellijana tellimust esitades täpsustada, mis sündmusega on tegemist (ettevõtte juubel, pulmapidu, sünnipäev, konverents, välispartneri võõrustamine, sarikapidu jne), peo kella-ajad, toimumispaik, külaliste orienteeruv arv ja toitlustusele kuluv eelarve kui see on olemas,” rääkis Carmen Catering tegevjuht Relika Tiik-Koppa. Tiik-Koppa tõi välja, et üldiselt paneb peo kestus paika selle, kui palju on vaja toitu kalkuleerida, millest omakorda sõltub hind. Kindlasti ei pea tellija ise oskama toidu koguseid arvestada. Koguseid peab oskama soovitada cateringteeenuse müügijuht. „Trend on aga see, et aasta-aastalt vähenevad toidu kogused inimese kohta, sest inimesed söövad vähem, ja ka tervislikumalt,” märkis Tiik-Koppa. Kruup lisas, et toidu kogus on sõltuv lisaks eelpool nimetatule ka sellest, kas on tegu püstijala- või istumisüritusega, kui palju on aktiviteete ja kas tarbitakse alkoholi.

Tüüpilised vead

Catering’i pakkujad teavad oma kogemusest rääkida, et ikka ja jälle korduvad tüüpilised vead, mis võivad peokorraldaja hajameelsuse või teadmatuse tõttu tekkida. Üheks selliseks näiteks on olukord, kus unustatakse toitlustajale mainida, et kaasa võetakse mõni enda toit või jook. Tiik-Koppa tõi välja olukorra, kus üritusele tuuakse näiteks catering’i poolt vahuvein ja vein, ise tuuakse kaasa konjak, kuid cateringil ei ole tavaliselt sellisel juhul kaasas vajalikke klaase, millest jooki serveerida. Tellija ei oska omakorda selle peale tullagi ning eeldab, et klaasid on olemas.

Teine tavaline probleem tekib alatihti külaliste arvuga ja erisoovidega seoses. Catering´ile esitatakse üldnumber täiskasvanud külalistest, kuid unustatakse mainida, et üritusel osalevad ka lapsed. See tekitab olukorra, kus ümber tuleb kalkuleerida portsjonid, puudu jääb lauanõudest ja ka istekohtadest. Pea meeles reegel, toidu vähesuse tõttu ei tohiks lasta ühelgi üritusel ebaõnnestuda.

Sellest mõneti keerulisem olukord tekib juhtudel, kus unustatakse mainida, et seltskonnas on toiduallergik või mõni teine erimenüü alusel toituv inimene – näiteks taimetoitlane. Kruup kinnitas, et professionaalsed ettevõtted on vähemustega arvestamisega tänapäeval kenasti kaasa tulnud ja leiavad kindlasti lahenduse. Sama meelt on ka Relika Tiik-Koppa, kes lisas, et hea oleks kui klient ise tellides mainib, et külaliste seas on tavapärasest rohkem taimetoitlasi või allergikuid, kuid märkis, et professionaalsed teenusepakkujad oskavad sellele ka ise tähelepanu pöörata.

Kolmas suurem viga tehakse, kui otsus langetatakse vaid kodulehel olevate menüü hindade järgi. Seal olevad hinnad võivad anda küll esmase ülevaate, kuid kindlasti toimub hinna kalkuleerimine personaalsete vajaduste ja soovide alusel. „Üldjuhul on catering ettevõtete kodulehel toodud näidismenüüd ning nende hinnad, kuid siinkohal rõhutaksin, et tegu on ainult toidu hinnaga ning kõik muu lisandub teenusele – teenindus, joogid, transport jmt.,” rääkis Kruup. „Kuna kõik sündmused on väga erinevad, siis hinna osas rusikareeglit ei ole.”

7 väärt nõuannet peokorraldajale:

  • Küsi nõu professionaalilt
  • Tee catering fimale taustauuring
  • Esita tellimus võimalikult selgelt ja lühidalt. Esmases kirjas ei tasu minna kohe detailidesse, kuid märgi ära ürituse iseloom, koht ja osalejate orienteeruv arv.
  • Ära langeta otsust vaid kodulehel oleva menüü hinna alusel
  • Arvesta erisoovidega
  • Kui tahad tunda end oma peol kui külaline, ära alahinda teenindaja kohaloleku vajadust.
  • Küsi cateringist ka lisateenuste võimaluste kohta – lilleseaded, kutsed, nimekaartid, inventari rent – nii võid võita raha ja aega