„Piima varumist alustati tegelikult pea aasta varem – Laeva tehast käivitanud meeskond kogus piirkonna farmeritelt toorpiima, analüüsis selle kvaliteeti ja aitas farmidel teha investeeringuid piima kvaliteedi tõstmiseks. Juba siis oli meil kindel teadmine, et edu pälvimiseks tuleb saavutada ennekõike kvaliteediliidri positsioon,“ rääkis Mölder.

Tehasejuhi sõnul on varutava toorpiima maht kahekümne aastaga kümnekordistunud ning tehase enda hoone pindala algusaastatega võrreldes viiekordistunud.

„Meie edu võti on seisnenud selles, et me pole kunagi jäänud käed rüpes töö vilju nautima. Eesti toidutööstuse ajaloo kõige suurematest kriisidest on Laeva tehas väljunud just õigel ajal tehtud investeeringute toel,“ tõdes Mölder.

Ettevalmistused piimamonopolist sõltumatu meierei asutamiseks Tartumaale algasid juba 1990. aastal, kui leiti koostööpartner Soomes Tamperes tegutseva piimatööstuse Maito-Pirkka näol, kellega asuti otsima tehasele sobivat asukohta ning seadmeid.

1992. aastal asutati Eesti-Soome ühisettevõte Tapila AS, kellest sai Laeva meierei esimene operaator. Aasta hiljem osteti Laeva katsesovhoosilt vana kartuliladu ning alustati koostööd Soome Valio OY-ga seadmete ostmiseks ja tehase väljaehitamiseks.

Tehase pidulik avamine toimus 1995. aasta 1. septembril ning aasta hiljem võttis meierei oma kvaliteetsete toodete müümisel kasutusele legendaarse Alma kaubamärgi, mille omanäolised piimalained ja oranž liblikas ehivad täna ka Laeva meiereihoonet.