20. korda toimuva võistluse eesmärk oli aidata kaasa Eesti restoranide, kohvikute, teenindustaseme tõusule, arendada ning edendada kelneri ja ettekandja kutseala, näidata võistlejate kutseoskusi, pakkuda osalejatele huvitavat võistluskogemust.

Võidu kindlustamiseks oodati osalejatelt kutsemeisterlikkust, häid erialaseid teoreetilisi ning praktilisi teadmisi ning vaja läheb ka loovust ja innovaatilisust ülessannete täitmisel.

Peakorraldaja ja ise Aasta Kelner 2011 tiitli kandja Tiiu Parm kommenteeris, et seekord oli võistlus elulisem kui varasematel aastatel.

“Aasta Kelneri võistlus koosneb kahest suuremast osast: päeva esimese pooles sooritati erinevaid ajaliselt ja tehniliselt määratletud ülesandeid, nagu salvrätikute voltimine, veini täpsusvalamine aja peale, kokteilide valmistamine ja tordi lõikamine. Pärast seda järgnes reaalsemt tööpool, mis hõlmas ka kliente ja teenindust. Eesmärgiks oli näidata töö igapäevast olemust. Osalejad valmistasid püstijala vastuvõtuks laua ja tööpinna, võeti vastu neli külalist, pakkudes vahuveini ja suupisteid,” mainis Parm.