Mood ja toit – see on tänapäeva kõige tuntum ja pareminitöötav duo, millest on kirjutatud hulgaliselt blogisid ja artikleid ning avaldatud ajakirju ja raamatuid.

Mõeldes moe- ja toidumaailmale, näeme, et siin puuduvad ideedel piirid. Need on kohad, kus vahendeid valimata lastakse lendu oma fantaasia, vahendab ajakiri Yu.ee.

Leidsime 7 põnevat seost moe- ja toidumaailma vahel, mida Teiega jagada.

1. Toit ja mood on inimeste jaoks koht, kus saab oma sisemaailma avaldada ning end välja elada. Uue retsepti, nagu ka disaineritel rabava kollektsiooni valmimiseni, võib kuluda kuid, lausa aastaid. Blogipidaja Joshua Kennon mõtles oma perega 10 aastat välja ideaalset kaneelirulli retsepti, kuni jõudis eesmärgini. Moeajakirja “Fashionista” artiklis, mis räägib moebrändi loomisest, on kirjutatud, et õige idee leidmine ja vajalike sponsorite kogumine võib aega võtta kuni 2 aastat.

2. Los Angelese kirjutaja Alec Banks on kirjeldanud moemaailma ja toidumaailma seoseid. Kõrgmood on inspiratiooni saanud laiale publikule tuntud kiirtoidukettidest. Näiteks Moschino ready-to-wear kollektsioon 2014 aasta sügisel. Isegi mõne populaarse firma tunnusmärgiks või logoks on mõni maiustus või puuvili. Näiteks firma Odd Future, mis keskendub noorterõivastele, on oma brändi märgiks võtnud sõõriku.

3. Osates kasutada toiduaineid ning joonistustalenti ühes, on loodud väga huvitavaid teoseid. Näiteks Edgar Artis või Gretchen Roehrs, kes “disainivad” köögiviljadega, puuviljadega või kogunisti käsitöö materjalidega kleite ning kostüüme paberil. Lisaks on paljud teised kunstnikud ja disainerid sellest saanud inspiratsiooni. Variante on lõpmatult, sest iga päev avastatakse mõni uus inspiratsiooniallikas.

4. Minnes uhkemasse restorani on Liz Jones Mail Online’ist soovitanud ennast pidulikult üles lüüa ja oma kõige uhkemad riided kapist välja otsida. Seda just sellepärast, et siis me naudime toitu palju rohkem.

5. Tänapäeval on leitud piltlike sarnasusi inimeste ja puuviljade vahel. Näiteks Salem Mitchell, neiu, keda narriti banaani meenutavate tedretähnide pärast, on nüüd lepinguga modell ning lööb laineid sotsiaalmeedias. Tüdrukut pole kunagi enda välimus häirinud. Ehtne näide, et loomuliku ilu omaksvõtmine on tähtis.

6. Mõlema, nii toidu kui ka moe puhul, saab tuua vanu trende tagasi. Neid saab uuendada ning muuta tänapäeva publikule sobivaks. Nagu näiteks alt laiad püksid, õlapadjad. Lihtsate smuutide retsepte on tuunitud ning sotsiaalmeedias levivad pildid “smoothie bowl’idest,” mis maitsevad hästi, on kerge valmistada ning eelkõige pakuvad väga palju silmailu. Traditsioonilist toitu esitletakse väga uhkel viisil näiteks kaunistatakse seda kas kristallidega või päris lilledega.

Täpselt nagu toidu presentatsioonil, on oluline üle vaadata värvide sobivus ning taldrikule paigutus, peab ka riiete või aksessuaaride loomisel kontrollima, et kõik detailid sobiksid omavahel kokku
The Guardian’is kirjutas Dale Berning Sawa, et toidu kaunis esitlus muudab ka selle maitset paremaks. Tihtipeale pingutatakse sellepärast toidu välimusega, et seda oleks kõlblik sotsiaalmeedias avaldada. Vaatajad ning jälgijad saavad nende loomingust inspiratsiooni.

7. Ajakirjades on modellid poseerinud erinevate toiduelementidega kasutades neid rekvisiitidena või kehakateteks, kuid ka aksessuaarideks. Näiteks puuviljad toovad palju värvi ning särtsu tavalisse fotosessiooni.

Oma Maitse