Suhkur ja enamik töödeldud toiduained on kõrge glükeemilise koormusega ning see asjaolu koormab liigselt veresuhkru kontrollimehhanisme kehas. Valgest jahust valmistatud pagaritoodetes puuduvad seedimise ja ainevahetuse toimimiseks vajalikud toitained nagu näiteks kiudained, mitmesugused fütotoitained, vitamiinid ja mineraalained.

Selliste toodetega liialdamine võib olla ka paljude haiguste tekkimist soodustavaks teguriks. Seepärast ongi oluline tarbida täisteratooteid, rohkelt köögivilju, marju, vähem magusaid puuvilju, kaunvilju, häid rasvu, pähkleid, seemneid, vahendab Loodusvägi.ee.

Enne sööma hakkamist võiks alati mõelda, et mida konkreetne toit mulle annab. Kas saan sellest vajalikke toitained või on see lihtsalt üks n-ö tühi kõhutäide, mis tekitab korraks küll hea emotsiooni, kuid pikas perspektiivis kehale head ei tee.

Samuti on suhkrurikkaid näkse tarbides oht langeda väsimuse lõksu, sest hetkeline energiasööst ehk veresuhkru tõus muutub peagi kehale koormavaks languseks ja saabub väsimus. See aga annab kehale signaali, et tuleb minna uue küpsise järele! Niimoodi pidevalt veresuhkrut üles-alla kõigutades saab kannatada tervis üldiselt ning mõju võib olla tunda ka kehakaalus.

Süües regulaarselt ja andes kehale toitainetihedaid vahepalasid, on sul rohkem energiat. Hoides toidukordade vahed lühemad, kaob vajadus ja kihk kontrollimatute näksimiste järele, mis ei ole enamasti vajalikud ega anna kehale midagi kasulikku.

Päeva toidukordade etteplaneerimine tasub ennast igati ära – võttes kooli või tööle kaasa kvaliteetsed vahepalad, saad vastutasuks hea enesetunde ja tugeva tervise.

Oma Maitse