“Kõige populaarsemaks tooteks on kanafilee, mida tarbitakse kõige rohkem. Kanafileed hinnatakse eelkõige vähese rasvasisalduse ja kõrge valgusisalduse poolest,” lisas Lõoke.

Tema sõnul toetavad filee populaarsust ka tootearendus ning mitmete uute nn mugavustoodete lisandumine, nagu tarbija jaoks juba ette lõigatud kanafileeribad, steigid, libliklõigud ja minutipihvid, millest saab kiirelt ja vaevata valmistada lõputult palju erinevaid paneeritud, maitsestatud või täidetud kanaliharoogasid.

Talleggi värske broileriliha müük kasvas viimasel aastal üle 6% ning Triin Lõokese sõnul näitab eriti tempokat kasvu broilerihakkliha tarbimine.

“Hakklihadest on osutunud kõige menukamaks delikatess broilerihakklihasegu, mille müügikogus on kahe aastaga kasvanud lausa 50%,” lisas Lõoke.

Oma nišši hoiavad ka broilerimaks ja broilerilihasmagu ning stabiilset tarbimist näitab maitsestatud broileriliha, mille sortimenti kuuluvad erinevad marinaadis tooted grillimiseks, praadimiseks või ahjus küpsetamiseks.

“Kokkuvõtteks võib öelda, et kuigi kõige populaarsemaks lihaliigiks on Eestis endiselt sealiha, kasvab kanaliha ja kanalihast toodete tarbimine järjepidevalt. Viimase 10 aastaga on eestlaste linnuliha tarbimine kasvanud veerandi võrra,” ütles Lõoke. Tema sõnul on taolise kasvu põhjusteks võimalus valmistada toitu kiirelt ja mugavalt, kanalihale omane hea mahe maitse, lai valik erinevaid kanalihatooteid ja vastavalt ka valmistamisviise ning kõrge valgusisaldus.

“Oluline on ka see, et Eesti turul on saadaval kodumaine kvaliteetne kanaliha, mida tarbija kõrgelt hindab. Eestimaise kanaliha lai valik pakub muude lihaliikide, eriti eestimaise sealiha kõrvale head vaheldust ja rikastab menüüd,” märkis Lõoke.