Tervislik toitumine ei ole alati keeruline ja raske heast toidust või maitsetest loobumine. Vahel on võimalik vaid mõne lihtsa, märkamatu, asendusega oma toidulaud muuta kordi tervislikumaks.

Näiteks paraneb lõunasöögi kvaliteet mitmeid kordi, kui näiteks valida kartuli asemel liha- ja salatikõrvaseks keedetud või leotatud tatar. Samamoodi saab toidulaua tervislikumaks, kui juua mahla asemel kraanivett. Väikesed muutuse määravad palju.

Asenda need kaheksa toiduainet tervislikemate roogadega:

  1. Valge suhkur: Tavaline suhkur ei oma meie kehale mitte mingisugust toiteväärtust, kuid tõstab tugevalt meie veresuhkru hulka ning ladestub rasvas. Asenda tavaline suhkur näiteks kookossuhkruga, mis sisaldab palju rauda, kaltsiumit, kaaliumi ja tsinki.
  2. Kartul: Enamasti on kartulid meile head, kuid kui tahta tuhlitest pigistada välja palju enamat, võiks need asendada maguskartuli ehk bataadiga. Bataadid on rikkad A-vitamiinide poolest ning on kasulikud südamel. Samuti alandavad bataadid veresuhkru taset.
  3. Riis: Valge riis on tegelikult pruun riis, mis on rafineeritud ja puhastatud, millega koos on valgest riisist kadunud ka kasulikud ained. Võta õhtusöögil parem kasutusse pruun riis, mis on rikas magneesiumi ja antioksüdantide poolest.
  4. Maapähklivõi: Paljudes kohtades kiidetud toote asemel võiks võtta võileivakatteks näiteks mandlivõi, mis on parem meie südamele ning mis sisaldab nii E-vitamiini kui kiudaineid.
  5. Majonees: Paljude võileibade lahutamatu osa on väga rasvarikas, selle võiks asendada avokaadokreemiga, mis on rikas küllastumata rasvadest, mineraalidest ja vitamiinidest.
  6. Saiatooted: Võib tunduda veidrana, kuid asenda oma menüüs saiatooted salatilehtedega. Tervislik amps nagu maast leitud.
  7. Tortillad: Eestlased tarbivad neid Mehhiko köögi nurgakivisid harvemini, kuid ka siin võiks maisijahust saialätakad asendada pruuni riisi jahust valmistatud variantidega.
  8. Jogurtid: Enamasti sisaldavad valmis segatud jogurtid väga suures koguses suhkruid. Asenda need Kreeka jogurtiga ning sega ise kokku tervislik lõpptoode.

Oma Maitse